Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O
Samaa tuossa pähkäillyt jos vetoautona on 1.3 turbo dieselillä varustettu menopeli  Mitä tuossa on jarrutonta kärryä vedyllyt reilulla ylikuormalla niin hyvin se ainakin perässä tulee. Ei ryydy edes mäkiin, mikä hieman yllättää. Vaunusta vaan tulee melkoinen ilmanvastus siihen perään. Toki tuo autokin on melko korkea, joten se varmaan pienentää sitä.
Tuossa muuten eräässä liikkeessä myyjä selitteli ettei noiden vanhojen solifereiden painot pidä paikkaansa ollenkaan. Varsinkaan noiden 80-luvun mallien. Ne on kuulemma tehty sillä silmällä pitäen että vetoautona on uusi Kadett. Siinä ei päätä huimaavat vetokyvyt ole. Joten vaunusta piti papereihin saada kevyt. Esim. akku oli ilman sisuskaluja. Vain ulkokuori. Vaahtosammutin napattiin mukaan kun punnittiin. Kaasupullo oli muovinen kopio ja tietty tyhjä. Sisällä penkeille ei voinut istua kun olisi rojahtanut penkkien läpi heti, poistettu vielä tassut vaunun alta kokonaan sun muuta millä saa vaunun vain mahdollisimman kevyeksi. Eikä sillä ollut mitään tekemistä tuotanto vaunun kanssa. Tiedä sitten tuon paikkaansa pitävyyttä. Mut kovasti olisi ollut valmis lyömään tonnin vetoa ettei yksikään vanhan soliferin paino pidä paikkaansa. Esim. tuon 500 L mallin (mitä se muuten myi) oikea paino on kuulemma reilu tonni.
|
Voihan tuo paino-homma olla tottakin, mutta kevyt tuo oli silti vetää..

80km/h vauhdissa tuo ilmanvastus ei tunnu kovin ihmeelliseltä ja varmasti auttaa jos sulla tosiaan on korkea vetoauto. viime kesänä kiskoin tuota Vojakkerilla ja se tuntui tulevan perässä todella kevyesti 80km/h asti, mutta sen kanssa vauhdin nostaminen 90km/h nosti kulutuksen ihan älyttömiin..
Eipähän tee mieli vetää ylinopeutta.

Rekkojen takia vedin kyllä levikkeelle vähän turhankin

tiheään hitaan vauhdin takia.