Siis tein sytytysvirtapiirin katkojan kärjillä, ja sitten auto ylos akselipukeille, ja katkojan kärkiä painamaan perämurikkaan alhaaltapäin(tai sivusta), siten että kärjet juuri ja juuri avautuivat-> puola iski tulpassa kipinää -> strobo vilautti valoa-> katkojan kärkien kohdalla kardaanissa ylipainoa-> vastapuolelle lisää painoa.
Ja jos painaa niin lujaa, että kärjet lähes kokoajan auki, niin sitten räpsäsee suoraan keveimpään kohtaan, mutta jostain syystä tuo ensimmäinen versio toimi paremmin.
Siis kytkentä: akusta 12v sytytyspuolan läpi katkojankärjille, ja kärjet ja kondensaattori akun --napaan, samoin kun sytytyspuolan runko.
Tulpanjohto puolasta sytytystulpalle, (joka sekin maadoitettu johdolla akun -napaan.)
Ja sitten strobon + ja - suoraan akun navoista, ja se anturi tietysti tulpanjohtoon.
k.o patentilla tasapainoitettiin renkaita kokeilumielessä, mutta se oli hidasta ja töisevää...
PS. kaikki nuo "tarveaineet" löytyi "käytettynä", ja valmistaminen kesti jesarilla, kolvilla, nippusiteillä ja anttilan abikoilla noin tunnin, kun TK-aika laskettiin mukaan, Missähän tuo strobo mahtaa olla, en ole tarvinnut ainakaan 15 vuoteen... nyt olis tarvetta

pitäsköhän ostaa suosiolla uusi? toki maksaa 29e motonetillä.