Ok. Eli se on pääsulake jonka kautta menee kaikki virrat paitsi startin paksu virta.
Jos otat sen plus kaapelin irti niin ainut mitä voit mitata on jännite koska virtaa eli ampperia ei synny ilman kuormaa. Ja jos ei ole kuormaa niin jännite karkaa hetkessä niin ylös että jotain särkyy.
Eli täysin hyödytöntä. Ainoa mittaus mitä kotioloissa voi ja oikeastaan tarvii tehdä on mitata latausjännite akun navoista kuormitettuna eli valot ja lämppärit ym päällä ja ilman kuormaa. Diodi vika voi myös oireilla liian korkeana latausjännitteenä mutta heikkona tehona eli pienellä kuormalla lataa liikaa ja valot päällä loppuu teho.
Loput vaatii sitten hieman tietoa ja testipenkit ym. Eli oikeastaan se mitä ennen noidankehän aloitusta kannattaa tehdä on se että otat säätimen ja laturin irti ja viet ne autosähköliikkeeseen mitattavaksi tai koko auton. Tai ostat molemmat uudet. Kun se on jo selvää että se ei joka tapauksessa lataa.
Eli moottori sammuksissa jännite on ilman kuormaa sen 12.7 ja käynnissä ollessaan jotain 13.5-14.5 eikä paljon yli 15 volttia.
Jos noita lukemia ei löydy niin vikaa on...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.
Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.
Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa
Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä
Antsan Tuubi
|