Näytä yksittäinen viesti
Vanha 08.07.2015, 11:58
juuri juuri ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 02.06.15
Sijainti: Lempäälä
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
On. Mutta mitä ajattelit mitata se piuha irti? Paljonkos tuolla on ajettu? Hiilet menee usein jossain 350000 km paikkeilla. Eli onko ne tarkistettu?

Ediit.

Luin ketjun läpi ja se laturi olikin vaihdettu. Mutta jos siellä on laturin päävirralle sulake joka on vielä palanu eikä laturilla ole ollu yhteyttä akkuun, niin se uusikin laturi on saattanu kärvähtää ensimmäisellä kerralla kun auto käynnistetty. Ja se sulake on palanu tod.näk siksi että jotain ruuvattaessa on avain osunu siihen laturin plus napaan ja maihin, laturi ei sitä jaksa polttaa.
Hyppylankakaan sulakkeen tilalle ei ole ollu kovin väärä vaihtoehto mutta jos se on laitettu liian myöhään niin laturi on kerenny jo palaa.
Sulake, jonka tilalla oli hyppylanka, on "alt"-sulake konehuoneen sulakeboxissa oikeassa lokarissa. Alt meinannee alternatoria, joka meinaa laturia. Jos otan sulakkeen (tai aikaisemmin hyppylangan) pois, ei auton käynnistäminen ole edes mahdollista, koska virrat ei mene päälle. Vain latausvalo palaa tällöin, kun avain on käännettynä. Mikään ei naksu missään, eikä muutakaan tapahdu. Tämä siis siihen huomiona vain, että kyseisen sulakkeen/hyppylangan puuttuminen käynnistettäessä ei ehkä kuitenkaan ole laturia hajoittanut? Vai indikoiko tämä nyt sitten jostain viasta taas jossain?? Pitäisikö auton kuitenkin startata ilman ko. sulaketta??

Sellasen ehdotuksen vaan kuulin, että jos käynnistän ilman, että laturi on kiinni plussassa, niin voin mitata ilman ulkopuolisia muuttujia kuinka paljon laturi antaa virtaa? Jolloin saan varmuuden, onko laturi paskana, vai vain säädin..??? Automekaanikko mulle niin väitti, mutta on niidenkin kuultu olevan väärässä, joten korjatkaa ihmeessä, jos olen aivan hakoteillä jälleen. Kieltämättä aika monesta suunnasta oon kuullut, että tuo on varmin tapa hajoittaa diodisillat laturista. Tästä syystä en olekaan kyseistä toimenpidettä vielä tehnyt.. Osaako joku perustella, miksi näin käy? Voisin päteä mekaanikolle
Vastaa lainaten