Kesäloma surahti ohi niin ettei berttaan keriinny koskiamelkein ollenkaan. Sen verran oli kaikkia kotitehtäviä. Nyt taas työt alko ja parina ehtoona keriinny jotain tekemään.
Kaaria aloin toissapäivänä vääntelemään. Aivan kohtalainen jälki tuli tuollaisella biltema mallisella taivuttimella. Ei rutunnu tai mitään muutakaan
Sitten asiaan. Monasti näkee että etukaari on tehty tähän tapaan:
Mitään vääräähän tuossa ei ole, ajaahan se asiansa ja kestää hyvin ja pysyy kojelauta alkuperäisenä. (Hieno auto muutenkin ko. peli)
Itellä kuitenkin mielessä siinti hieman erilainen toteutus. En halunnut pienentää entisestään ahdasta jalkatilaa ja vaikeuttaa autoon kulkua ja leikkasin kojelaudan reunasta palasen pois.
Unohdin ottaa kuvan valmiista mutta tuon tilalle hitsasin pellistä päinvastoin taivutetun palasen.
Helmakoteloa tuli leikeltyä ja etukaaren vahvikelappu tuli upotettua koteloon
Näillä konsteilla sain putken lähelle ulkoreunaa, ja jalkatilaa sai 5cm leveyssuunnassa lisää verrattuna siihen että olisi hitsannut putken lattiaan.
Kuvassa hieman sisäänpäin kallelleen hepattuna vetelyä silmälläpitäen. Oikes täysin suoraksi kun hitsas kiinni. Oikea hitsausjärjestys on poikaa, niin ei tartte sitten oikoa
Sain melko kivasti mukailemaan tuulilasin reunoja.
Noin muuten kaaret tulee toteutettua tuolleen pääkaari, puolisivukaaret, ja diakonaali tuli korvattua tuolla takatukiVee tuennalla (mahdollistettu säännöissä)
Tuonne kattoon tulee toinen V-tuenta niin että putket lähtee tuosta pääkaaren keskeltä etukulmiin. Näin kaarista pitäis tulla jämäkät ja diakonaali ei ole penkkien tiellä jos haluaa vaikka kallistaa pitkillä siirtymillä selkänojaa "mukavuus asentoon"
Sellasta. Jatketaan taas kun kerkiää.