Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92
Tota noin. Jos puhutaan +20C vaikka lämpötilan lisästä, niin sehän on vaan sama kuin ajais sil härvelil Dubaissa  Eli niin kauan kuin autoa myydään -35C olosuhteista +40C olosuhteisiin samalla kokoonpanolla en usko käyntilämpötilan olevan ihan niin asteen päälle. Toki on laskettu joku ihanne ulkolämpötila, mutta koskas se kohalle sattuu. Eli jos tolla liemellä estetään se veden kiehuminen, niin voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen. Minun lisäjärjestelmässä vois olla hyvä koittaa kun se tuppaa aina kiehumaan se neste siellä, kun käy ahtoilma hiukan kuumempana ja ei ole painetta järjestelmässä vaan ns vapaasti hengittävä.
|
Hmm..eihän nyt oo kyse vallitsevasta ulkoilman lämpötilasta..kyl se on sama termostaatti joka hoitaa moottorin käyntilämpötilan niin tääl ku dubaissakin,siel vain jäähdytysjärjestelmä joutuu lujemmalle ku tääl,
eri asia on esim kaivinkoneiden puomimetallit jne,ne kaikki tehdään eri olosuhteisiin eri metalleista,tuoppas dubaista joku +20tonninen catti tänne..kuin käy???puomisto on poikki kahden talven jälkeen,näin se menee rautatasolla.
+20 astetta lisää esim. moottoriin joka on suunniteltu käymään parhaimmillaan vaik+92 asteisena,niinkuin monet talvi olosuhteissa ovat,tekee jo...suoraan sanottuna tuhoa moottorille112 astetta,menee jo kiehumispisteen ylitse.
sehän on sama asia ku alkeellisimmat virijutut diesel moottoreille,huijataan vain kaasupolkimen olevan pohjemmassa kuin se onkaan,ne teho/tuhoboksit..mitään muita karttoja ei täs versios muuteta,vaikka hyvin paljon täytyisi tehdä(suutin kartat ym ym) sillon kun esim kierrosluku on jotain ja väitetään sen olevan jotain muuta,lisätään vain ja ainoastaan poltto ainetta männän päälle..joku kestää,toinen ei,mut näillä spekseillä otetaan moottorin elin iästä pitkiä matkoja pois,samoin kuin tuolla litkulla..
mieti ite,sun kohdil,mikä on tasan kuumin paikka koko komplektissas??
Turbo tietysti..nyt huijaat koko palettia luulemaan et kaikki on ok,vaik todellinen moottorin lämpötila on (veikkaus)120-150c..paljonko arvelisit pakopesän lämpötilaksi jos ahtimelta lähtevä ilma voi nousta hetkellisesti normaalitermostaatin ohjamaasa normi jäähdytysnesteellä täytetyssä moottorissa jopa sata asteiseksi(puhun n.250hvmoottoreista)ku en muista niin ottanu selkoo,mut kuitenki,kun jäähdytysjärjestelmää huijataan,on sillä välittömät seuraukset muihinkin jäähdytystä vaativiin elementteihin,kuten esim öljyn lämpötilaan,jonka viskositeetti muuttuu lämpötilan mukaan,ok,nyky 0w ja mitä niitä kusia onkaan ei niin vaikuta,ovat kusta,niin kylmänä ku kuumanaki,kylmänä jotai hevosenkusta ja kuumana ihan vain ja ainoastaan viikon vettäjuoneen koiran pissimää...mun öljyt ei mene alle 5w:n missään olosuhteissa
kyl mä sinuna miettisin muita konsteja pitääkseni sen moottorin käyntilämpötilat oikeissa puitteissa
Vieläkään ei käänny karvapuoli takista ulospäi...