Viestiketju: Rangen lukot?
Näytä yksittäinen viesti
  #17  
Vanha 12.01.2005, 10:28
Elmor Elmor ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.02.04
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 116
Perusasetus

Rangen perusajatushan on se, että jousitus toimii maastossa niin hyvin, että kaikki pyörät ovat vielä tukevasti maassa siinä vaiheessa kun muissa vehkeissä jo kaipaillaan lukkoja. Vakiona lukkoja ei siis akseleilla ole. Toimii hienosti hyvin monessa tilanteessa, mutta kieltämättä välillä lukoistakin olisi apua. ARB:n lukkoja noihin ainakin on laiteltu taakse ja eteen entisestään parantamaan etenemistä, mutta ilmeisesti silloin alkaa jo muut paikat olla vähän kovilla ainakin vakiota isommilla renkailla.

Onko jollain tarkempaa tietoa uudempien RRC:ien (-89 alkaen) keskitasauspyörästön ja viskon rakenteesta? Ymmärsin, että siellä edelleen on oikea tasauspyörästö, joka lukittuu automaattisesti viskokytkimellä, eikä mitään perus-sitymaasturi-viskokytkintä vaihtelevalla menestyksellä välittämässä kaikkea toiseen päähän menevää voimaa. Osaako joku selventää eroja?

Entisenä Mersun- ja nykyisenä Rangenomistajana en ihan pelkästään lisätilan takia lähtisi vaihtamaan lyhyttä G:tä lyhyeen Classic-Rangeen. Onhan Rankussa neljä ovea ja ehkä hiukan pidempi tavaratila, mutta muuten Mersu tuntuu jotenkin väljemmältä. Leveyttä ja varsinkin korkeutta on varmasti reilummin. Lisäksi Mersun katolle saa muistaakseni kuormata 200 kg, kun Rankkuun jonkun ohjeen mukaan menisi vain 75 kg. Rankussa on myös vararengas sisällä tilaa viemässä. Jos olet ajatellut pitkää mallia tai uudempaa P38:a, niin niissä on sitten jo hiukan enemmän tilaa.

Täytyyhän siinä Rankussa jotain hohtoa toisaalta olla, kun Mersu sellaiseen vaihtui...


Elmor
Vastaa lainaten