Näytä yksittäinen viesti
  #708  
Vanha 27.06.2015, 18:38
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Pistetään nyt tännekin kysymys, kun tuolla lj topicis ei ole oikeen vastauksia tullu.
Hommasin LJ:hin jo Ironmanin n.3" tuumaa korottavat vieterit ja nyt pitäis iskarit vielä hommata kunhan saan mitattua minkä mittaiset pitää olla. Olen pohtinut oisko nestevaimentimet maastossa mukavammat kuin kaasut, itellä ei ole kokemusta kuin kaasuista.
Maantiellä huojumiset keikkumiset ym. ei haittaa itseä kun olen tottunut sellaiseen, metsässä toimivampi ratkaisu nyt hakusessa.
Alla tosiaankin 3" korottavat vieterit, takaiskarit jonkun verran vinoon asennettu (oisko n.55 astetta), etuiskarit pystyssä kuten alunperinkin.
Hiukan kävi mielessä et josko taakse kaasut koska asennus vinossa eli vaimennusteho on heikompi ja eteen nesteet koska ovat vaimennutehon kannalta optimiasennossa.
Onkos porukalla käytännön kokemusta kaasu ja nesteiskareiden erosta maastossa ja kadulla?
Entä onko jossain ylipäänsä myynnissä ns. 4x4 nesteiskareita, Rancholla on hyvät tiedot iskareista mm. mitoista mut niitten valikoimassa taitaa olla pelkästään kaasuja tai sit en vaan osannut hakea.
Liekö noissa kovin suurta eroa maastokäytössä. Kun niiden kaasuiskareidenkin toiminta perustuu yhtälailla siihen virtaavaan öljyyn, mutta niissä on lisänä se paineistettu kaasu estämässä esim vaahtoamista ja sillä pystytään myös säätämään vaimennusominaisuuksia. Ainakaan maastossa tyypillisissä jousituksen hitaissa liikkeissä en näkisi olevan juuri eroa iskarin tyypillä.