Viestiketju: Jeep Grand Cherokee ZJ
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 22.06.2015, 11:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Kyllä tuo reilu satanen on vielä tehtaan spekseissä, joskin siellä ylärajalla. Kunhan ei siitä lähde lämmöt vielä hiipimään ylös niin ei hätää. Onhan sinulla laatikon lisäjäähdytin keulalla? Aikalailla ehdoton kapine vähänkin isompaa kärryä vetäessä.

Isoa kärryä vetäessä suositellaan ajamaan OD- off asennolla, juuri tuon vaihteiden humppaamisen estämiseksi, ja laatikon lämpöjen takia. Jos tasaisella pysyy nätisti ylivaihteella muuntimen lukko päällä niin aja OD:lla, jos hyppii päälle-pois niin ehdottomasti OD- off nappia painaen. Samoin vähänkin isommat ylämäet on syytä ajaa aina OD- off asennolla. Pakkokolmosella laatikko lukitsee muuntimen kolmosvaihteella, OD päällä ei.

Kuvaamasi pari nykäystä mäessä = luultavimmin ensin tippuu muuntimen lukko päältä, sitten heittää kolmoselle. Oletko katsonut miten kierrokset muuttuu mäkeen tullessa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten