Tuo voi toimia oikein, jos kyseessä on henkilöauto, missä akku on sipannut/tyhjennyt plussakeleillä...
Mutta jos akku loppuu pakkasessa siksi, että isossa dsl-moottorissa on hehkut paskana ja 15w-40 minaraaliöljy, niin ei kannata edes yrittää.
Ja sitten tuo aloittajan tasku-starter on niitä kaikkein pienempiä, ja halvimpia. toiminta perustunee juurikin siihen, että tasku-starter on ollut sisällä lämpimässä latauksessa, ja auto ei lähtenykkään käyntiin, kun sisävalo oli jäänyt päälle tms. (25 asteen pakkasessa olleella taskustartterilla ei tee oikeastaan mitää, no lataiskohan puhelinta...)
Tuon taskustarterin toiminta perustuu siihen, että tuosta litikka-akusta saadaan huomattavan paljon hetkellisesti tehoa ulos, ja nimenomaan plussan puolella olevissa lämmöissä.
Tuo vertaaminen kapasiteetin suhteen: 13600 mAh (13.6 Ah) Lion-akku ei vastaa oikeastaan missään suhteessa esim. mönkkärin 12v 15 Ah (neste) lyijy akkua, muuten kuin nimellisellä virran varauskapasiteteetilla