Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 19.06.2015, 10:34
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Eikös se ole omaa sukua Isuzu, siis Isuzu Rodeo?

Alla on linkki videoon, jossa joku lontoon murteella puhuva vaihtaa vetaria Rodeoon. Hän ottaa koko navan irti. Siinä näyttää olevan kuitenkin napalukon irroituksen jälkeen edessä vetarin pään lukkorenkaan irroitus, eli vetarin tumppi varmaan liukuisi sen jälkeen navasta ulos etuperän puolelle?

Minä koittaisin ottaa olkakappaleen pois purkamatta napaa. Auton kulman paino pitää vaan saada ensin sen alatukivarren varaan, että olkakappale on vapaa. Jousi vääntää alatukivartta alas ja rajoitin voi olla yläkolmiossa, joten olkakappale on aika kovassa vedossa, kun pyörä roikkuu ilmassa. Olkakappaletta ei voi poistaa ennen kun se on vapaa jousen vedosta.

Joku on sitä kai nysvännyt pyöränlaakerin kiristysmutterin lukkoruuveista kannat, niin Rodeon korjaaja joutuu poraamaan niitä pois. Jostakin syystä hän haluaa purkaa navan, joten se mutteri pitää saada sieltä pois.

Ensimmäinen osa (on neljä eri videota):

https://www.youtube.com/watch?v=if2hYLiI_zg&t=277

En ole Fronteraa ropannut, mutta Mazdassa on kovin samanlainen toteutus ja siinä vetarin saa helposti pois navasta, kun ottaa ensin sen vetarin pään lukkorenkaan irti ja sitten koko olkakappaleen napoineen pois vetain päältä. Vetari jää siis siinä vaiheessa autoon. Tiedä sitten sopiiko ollenkaan ohjeeksi Isuzuun.

Videossa kaveri ottaa alapallon ulosvetäjällä auki kartiosta, minä olen vaan avannut sen alapallon haarukan pultit tukivarresta ja jättänyt alapallon olkakappeleeseen kiinni.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten