Näytä yksittäinen viesti
Vanha 04.06.2015, 07:33
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Jep... Viimeiset 15 vuotta olen ollut alalla jossa tuo on vakiintunut käytäntö, ehkä viime vuosina on vähän korjautunut kun tilaajavastuun kautta tehdään satunnaisvalvontaa.

Eli siis perustaksalla ylityöt, pyhät ja viikonloput, paikallisesti sopien esim alle TES:n tuntipalkat. Vaihtoehtona kortisto ja asuntolaina jota ei työkkärin rahoilla hoideta...
Tapahtuuhan tuota vallan paljon, vaikka siis laitonta onkin. Tämä on sinänsä aika mielenkiintoista, että näistä korkeista ylityöprossista pidetään virallisesti kynsin hampain kiinni mutta todellisuus työelämässä on aika toista. Minusta tuo paikallinen joustaminen olisi tyypillinen win-win tilanne. Toki kaikki joustaminen pitää sopia molemmin puolin, ei kummankaan osapuolen toimesta kiristäen.

Eikä ylityökorvausten antaminen vapaana sinänsä poista itse ongelma minnekään, rahaa siinäkin palaa. Kukas ne työt tekee kun ollaan ylityövapaalla ?

Niin ja itse sinänsä en kannata yli 40 tunnin työviikkoja, elämässä on paljon muutakin kuin työ. Toki ymmärrän sen, jos joku elämäntilanteen takia haluaa painaa enempi duunia, raha tätä mailmaa pyörittää.