Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN
siis ecu paskana autosta? tohon on vaihdettu uusi joku 50tkm sitten ja jopa jenkeissa ehtisin eka vikaa antureista ja tosiaan niista maadotuksista kun vaan tietas mista pain lahtis hakemaan
niin ja hei sellanen jos liittyy jotenki tahan, niin auton kaydessa bensapumpun aani kuuluu selvasti kun esm kavelee auton takapuolella. sellanen surina/ujellus, onko normaalia?
|
Katsohan ihan huvikseen lamdojen johtojen kunto aina lambdalta niin pitkälle kuin johtosarjaa riittää. Se on aika yleinen vika että lambdan johdot on mennyt poikki/ kuluneet, jolloin se lyö maihin ja sekoittaa älyboksin (näyttää siis älyboksivialta olematta sitä). Ainakin tuolla jenkkipalstoilla niitä tulee vastaan jokseenkin viikottain, ja useimmat PCM- ongelmat on olleet todellisuudessa johtosarjojen ja antureiden vikoja. Metsässä kun ajaa, niin oksat ja kosteus voi tehdä tuhojaan..
ASD- tosiaan toimii kuten yllä mainittiin, lisäksi kampuran asentotunnistin on yksi aika yleinen mikä saa auton puutumaan. Yleensä se tosin hajoaa kertalaakista, ja silloin ei kone herää ollenkaan henkiin.
Bensapumppu kyllä pitää ääntä, surisee enemmän jos on tankki tyhjä. Laita lisää menovetta niin hiljenee

tosin voihan sekin olla kohta tiensä päässä, uusia Boscheja saa ainakin Rockautosta. En laittaisi mitään tarvikemallia, tahtovat kuuleman mukaan olla enimmäkseen aivan paskoja..
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii
Mitä kytkettäviä lukkoja olette laittaneet eteen ja taakse ZJ:hin? (96, 5.2). Tietty danat pitää varmistaa, perässä tais olla 44.
Ei tulis kovin kovaan käyttöön mutta haluan että joka pyörä vetää. 
|
Taakse palalukko, tosin D44a (se on siis tosiaankin D44a/ D44HD, EI perinteinen D44 - mitkään D44:n lukot EIVÄT käy ZJ:n D44a- malliin!) pitää olla avoin murikka että sinne saa palalukon. Kytkettävistä ainoastaan ARB (RD226) on taakse vaihtoehto, muita ei ole. Detroitilla ei ole truetrack:iä eikä Detroit lockeria D44a/ D44HD- akseliin. JK:n D44:n lukot eivät käy, kun on c- klipittömään perään ja eri vetarin spooreilla (ZJ/WJ 30-spline, JK 33- spline).
Eteen vastaavasti Eaton eLocker tai ARB, itse suosin e-lockeria. ARB oli XJ:ssä, ja toista ei tule enää ikinä mihinkään autoon

kitkalukko voi toimia takana kevyessä offissa tai kadulla, mutta se on niin armottoman nopea kulumaan loppuun, että kahden käden sormilla laskettavien safarien jälkeen ainakin ristiriipunnoissa oleskellessa se on ihan yhtä tyhjän kanssa..