Viestiketju: Pyöräily
Näytä yksittäinen viesti
  #90  
Vanha 27.05.2015, 09:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VW Taro Näytä viesti
Mitäs eroja noissa halvoissa ja kalliissa Fatboy/ läskipyörissä on muutaku paino ja millaisia ne on polkee asfaltillla.
Oman kokemuksen perusteella fillareissa pätee ihan sama kuin autoissa: halvalla ei saa laatua, vaan pelkkää vitutusta Kalliimman pään pyörissä taas maksat merkistä, mutta toisaalta laatukin on pääsääntöisesti viimeisen päälle kaikinpuolin. Paino, komponenttien laatu yleensä, vaihteiden/ jarrujen toiminta, kestävyys, huollettavuus, yms. yms.. pätee vähän sama kuin monissa muissakin: hinnaston puolivälistä löytyy yleensä se fiksuin vekotin hinta-laatusuhteelta, halvimmissa on liikaa kompromisseja, ja kalleimmissa tosiaan merkki ja muut jutut maksaa mutta saat myös huippulaatua.

Esim. itsellä on vuonna 2010 CM:stä ostettu Scott:in kapearenkainen kaupunkifillari, oli tarjouksessa muistaakseni 249€ (ovh. ~500€). Tuo kapearenkainen pyörä on raskaampi polkea asvaltilla kuin metsäfillarini, joka on täysjousto 150mm joustovaroilla ja 2,3" leveillä nappularenkailla.. Painoa on Spessussa reilu pari kiloa vähemmän, ja itse asiassa kiekot renkaineen on kevyemmät kuin Scott:in paketissa. Vaimolle ostin Canyonin all-mountain täysjouston, samalla lailla 150mm joustoa ja siinä vielä leveämmät 2,6" renkaat (tosin 27,5" kiekoilla), paremmin rullaa sekin. Jarrujen ja vaihteiden toiminnasta en edes viitsi mainita
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten