Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 22.05.2015, 21:59
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Miksikäs ei?


Rekisteriotehan on nimenomaan se paperi, johon kirjataan k.o asiat.

Siis kärry on O2 luokan tavarankuljetusperävaunu ja mitat ja painot sen mukaan mitä on... esim. leveys 240

Ja erikoisehtoissa tms. on esim. maininta: Varustettuna umpinaisella tavarankuljetus korilla leveys 250 ja omamassa 1700 kg..... siis jos katsastat k.o kopin kärrylle, niin jopa leveyttä voi olla enemmän? Ainakin taannoin olisi jopa onnistunut rakentaa kärryyn 2-asentoinen pituus, siis takavalot/heijastimet/kilpi telineeseen, joka tulee teleskoopilla metrin taaksepäin, jos rakenne olisi "asiallinen": siis semmoinen että on turvallinen, siis esim. että jalankulkijat ja pyöräilijät ei kääriydy mukaan tms.
Ja aisa saa/sai olla jatkettava... mutta tuo aisan jatkaminen meni monimutkaiseksi/mahdottomaksi kun tuo minun O1-luokan (siis kokonaispaino 750 kg, ei tarvitse katsastaa, ja saa vetää hodarilla B-kortilla) kärry alkoi rakentumaan 1450 kg jarrulliselle akselille, ja 1600 kg vetopään jatkoksi... siis nyt vetokuulan keskeltä takavaloihin on reilusti yli 4 metriä, siis 6 metristä rautaa/puuta sopii kyytiin...

Ja jos meinaat siihen "asuntoa" päälle, niin silloin pitää olla asuntovaunun määräykset täyttävä koju, ja varmaan nimenomaan tämän päivän määräykset täyttävä! siis pelkkä sammutin ei riitä.... on varmaan helpompi, tai ainakin huomattavasti halvempi, tehdä omin luvin sisustus tuohon koppiin.... ja toivoa että kukaan ei kuole/loukkaannu, jos sattuu nukaktamaan vanhojen määräysten mukaiselle penkille...

Ja noille konikopeille on myös omat vaatimukset, jotka täytyy täyttyä, muuten voi olla ainoana vaihtoehtona jatkaa matkaa yhden hevosvoiman/valjakon voimin sakkolappu taskussa....
Vastaa lainaten