Omassa käyttökärryssä kunnollinen hälytin jossa mm. sisätilan tutka ja ajonesto, ettei sikäli ole pelkoa sen viemisestä ihan äkkiä. Mutta tämmöinen visio kävi mieleen harrastekärryyn, tai miksei muutenvaan:
Piilokytkin, joka kytkee töötin (tai vaikka lisäpillin) tarvittaessa päälle ja vielä tuommonen sisävalon viive välissä. Eli idis on yksinkertainen. Jos katkaisin on off asennossa, niin koko hälytin-zydeemi ei saa virtaa ja voi ajella miten haluu. Jos taas katkaisin on-asennossa, niin silloin toisaalta katkaisee virran vaikka startille tai sammuttajalle. Tän lisäksi ohjaa virtalukosta tulevan virran sille sisävaloviiveellä varustetulle töötille.
Elikkäns mulkvisti, kun aikoo nyysiä auton, ja yleisavaimella starttaa autoa. Samantein, kun kytkee virrat autoon alkaa töötti huutaan niin perkeleesti. Ja vaikka tyyppi sammuttaa virrat samantein, niin töötti jatkaa huutamista vielä sen 10-15 sek. minkä se sisävaloviive antaa. Jos se töötistä huolimatta yrittää starttaa, niin eipä käynnisty, kun on ohjausvirta startille tai sammuttimen virta poikki. - Ite tietysti autoon tullessa tietää piilokatkaisimensa ja nipsauttaa sen pois päältä ennen kun tökkää avaimet virtalukkoon...
Tietty se varastanko siinä ratissa on hyvä myös, mutta halvemmat semmoiset lyö voimapihdeillä helposti poikki.
Tommosta olis aikanaan kaivannu siina Naperossa joka nyysittiin. Ihan "yleisavaimella" olivat vieneet, kun ei ollut mitään kummempia murtojälkiä autossa - onneksi. Vain 50km käyttivät keikka-ajoon sitä, ja työkaluja sun muuta veivät mennessään...
--
Mitä eroa on maasturilla? - Sitä mutasempi, mitä pörisee!
|