Näytä yksittäinen viesti
Vanha 17.05.2015, 13:03
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matke Näytä viesti
miten noi hj61 jarrut ilmataan neuvoja ?
Mulla on yksin tekemällä ollu 0,5l limupullo, minkä korkkiin on porattu sopivan timmi reikä johon saa sopimaan semmosen olikohan sisähalkasijaltaan 6mm kirkkaan letkun. Eka narskauttaa nipasta sen pahimman jäykkyyden pois jollain mieluiten 6 kulmasella hylsyllä, sit letku kiinni silleen että alkupätkä letkusta on ylämäkeen ja sit pitelee letkusta kiinni kun kiintoavaimella kääntää nippaa auki. Ite oon vielä laittanu sen avaimen umpinaisen silmukan eka siihen alle ja sit vasta letkun päälle ni saa mukavemmin käänneltyä auki. Sit vaa pullo letkuinee johku että pysyy paikallaa ja korkkia vähän raolleen ja kabiinii pumppailemaan. Toi letku pitää sen tähden olla ylämäkeen, koska muuten vetää pikkusen ilmaa aina jarruihin päin kun jarrupoljin nousee ylöspäin ja se nipassa oleva letku on tyhjentynyt jo sinne pulloon. Sit jos jarrut on kokonaan kuivana, niin takana pitäis saada aukastua se kuormaventtiilin nippa kanssa. Ite oon ilmannu aina silleen järjestyksessä, että aloitetaan lähinnä säiliötä olevasta nurkasta ja se kuormaventtiili siitä välistä ennen takajarruja.