Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja paavojaelvis
Onko oikeesti pakko ruuvata, kun ei osaa eikä edes tiedä miten laitteiden kuuluisi toimia?
|
Tämä nillitys varmaan liittyy tuohon jarruun myös? Vikakuvaus on kerrottu tuossa aikaisemmin. Kerro mikä on ratkaisu asiaan niin että käytät noita uusia kenkiä? Ne uudet kengät oli täsmälleen saman näköiset kuin vanhat. Jos ei tule ratkaisua niin vähän nihkeä nillittää

Voin kyllä käydä kokeilemassa sitä sinun antamaa ratkaisua. Sitä tuli sen verran eilen purettua, että saan varmaan alle 10min vaihdettua kaikki kilkkeet toisiin. Nyt kun vielä tiedän millä yhdistelmällä se toimii ok. Lisätään vielä sen verran että kokeilin ihan piruuttain jarrurummun alle pyöränpulttien kiinnikkeisiin laittaa pienet korokepalat. Oletus kun oli että se rumpu ottaa kiinni johonkin ihan niille viimeisillä milleillä ja näillä korokepaloilla sen ei enää pitäisi ottaa kiinni. Vaikka sitä korotti parilla aluslevyllä niin silti se teki täsmälleen samaa, mikä aiheutti vielä enemmän hämmennystä. Tällä hetkellä siellä ei ole noita korokepaloja vaan se on kasattu kuten kuuluu ja kuten se oli alunperin. Jään odottamaan ratkaisua

Siellä kuskin puolella ei tosiaan ongelmaa ollut uusilla kilkkeillä ja sitäkin verrattiin muutamaan otteeseen apparin puoleen.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee
Ehkä just tämän tyyppisten jarruremonttien takia kaikkien etu on, että jarrut testataan dynamometrillä ...
|
Ja ongelma on mikä? Alunperin jarrut ei toiminut, ei pääse leimasta läpi. Nyt ne jarrut toimii ja pääsee leimasta läpi, joten ongelma on? Onko ongelma siis siinä kun korjasin jarrut vai mikä tuossa on ongelma? Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää mikä nyt oli ongelmana? Mä voin Pee maksaa sulle polttoaineet jos haluat tulla katsomaan ja korjaamaan tuon jarrun uusilla osilla

Mäntsälästä ei ole tänne pitkämatka. Voin myös laittaa grillin kuumaksi niin saat maggaraa
Muita halukkaita kokeileen kasaan noita jarruja? Muutama ehdokas tuossa jo oli. Harmi että paavojaelvis on niin kaukana, että tuskin lähtee yrittämään paikan päälle. Mutta hän voikin neuvoa netissä niin minä toteutan. Siinä ei oikeesti mene kovin kauaa kun kilkkeet on irroitettu ja laitettu takaisin. Löytyy tosiaan uudet jarrukengät ja niille uusi asennussarja. Työkalujakin löytyy ihan omasta takaa varmaan melkein yhtä hyvä setti kuin ihan oikeasta korjaamosta, joten ei tarvi tuoda omia työkaluja. Autokin on vielä nosturilla, joten sitä saa laskettua ja nostettua tarpeen mukaan. Voin antaa palkkion jarrujen fixaajalle. Fixaa suikan apparin jarru uusilla paloilla niin saat suikasta löytyneet starttikaapelit + rannekello. Nuo kaapelit näyttäisi maksavan n. 20€ ja tuo kello näyttäisi maksavan n. 50$. Huikea palkinto siis ylivertaiselle suorittajalle. Lisäksi voin tarjota grillistä maggaraa onnekkaalle yrittäjälle. Eikä ole sitten mitään paskaa jauhomakkaraa

Jos tuohon tulee jono niin haetaan lisää maggaraa (epäilen ettei kukaan tule oikeasti yrittämään). Näin ei tarvi enää netissä päteä vaan voi tulla sitä omaa ammattitaitoa esittelemään. Minä voin sitten raportoida tänne kuinka se homma sujui palstalaisilta. Joten vapaaehtoisia yrittäjiä vai yritetäänkö vain päteä netissä? Mulla on tuohon jo toimiva variaatio millä ne jarrut toimii, joten ei huolta ettei ne toimisi. Rakentelu sääntöihin lisätään vielä ettei mitään osia saa taivutella tai väännellä. Koska sen myötä en varmaan saisi noita jarruja toimiin edes tuolla variaatiolla.