miula oli tuommonen manuaalilootalla käyttiksenä parisen vuotta. kyl se heppaveturiksi ja kevyeen mökkiajeluun menee, mutta linjatöihin ja raskaampaan työkäyttöön auttamatta köykänen voimansiirtonsa ja alustansa suhteen. henksuauton ja maasturin hybridi alustan jne mitotukselta, eli sen tiedät, että kun hangessa jne väännättää kunnolla, niin paikkoja hajovaa, koska sitä voimaa on ja se tullee aika salakavalasti. sitten kaikenmoista puslaa sun muuta saa vaihella jatkuvasti jos kilsoja tulee vaan reilummin huonoilla teillä. ihe ajoin sellasen 50tkm/vuosi ja kierros puslia ja laakereita tuli vaihdettua joka vuosi ja ulommat murrokset myös.
hyvinä puolina tuossa 3l koneessa on se, että se on aika pihi polttoaineelle, älyttömässä työkäytössä sekalaista ajoo ja 12h/vrk tyhjäkäyntiä paukuttamalla se vei max 12,5l/100km ja kevyemmässä pääsi kevyesti alle kympin kattotelineet ja rojut päällä. koneessa on pirun nätti tehoalue ja kärrin vedossa uskomattoman hyvä veturi, vaikka on köykänen vehe, sanotaan, että sellasta 2000kg kärryä jos vetelee niin ei huomaa, sen kärrin huomovaa vasta siinä 2500kg jälkeen. tillaa siinä on sopivasti kokosekseen, penkit on aika hyvät kuitenkin, jopa vähän pidemmälleki kuskille ja tiellähän se on mukava ajaa, aika henkilöautomainen, vähän tietty patrollia melusampi, koska on ihan eri hintaluokan auto lähtöjään. tyhjänä sitä ruutia on riittävästi, pääsee viellä satasessakin ohite kun polkasee ja sillä tullee ajettua kyllä aika henksuautomaisesti, eli hitaammista ainakin ite painelin ihan surutta ohite, kun kerran pääsee

maastossa voisin uskaltoo sannoo, että vakiokuntosena patrollia paljon parempi, mönkii alavääntönsä ja lukollisten akseleihensa (omassa oli molemmissa päissä) takia mehtäkoneen uria ja lumihankee tosi hyvin. normaalistihan nuosson pelekkä kitkaperä, mutta jos se on kunnossaan niin riittää vallan mainiosti mehtuu käyttöön jne, alusta on helekkarin höyli ja joustaa ihan muksasti iliman mittää korotuksia ja vakiorenkailla etenöö aivan riittävästi "normaaliin" käyttöön
sit sellanen, että austraalian pojat on ristineet tuon ZD30DDTi koneen "fireball" nimellä, eli jos hankit, ni tuluppoo EGR ja laita keruusäiliö huohotukseen, aiheuttaa tuossa konetyypissä tulipalloefektin, eli egr:n paskoessa imusarjassa olevan ahtopaineen anturin, se ahdin sitten kanssa ahtaa ja se ahtaa AIVAN HELEVETISTI, pidemmissä vedoissa ovat todenneet, jotta 2,2-2,7bar ollu viimenen näyttämä ahtopainemittarilla, kun nelospytyssä on mäntä sulanu putkeen ja poks. pystyypi välttämään nuilla vippaskonsteilla, eli paskasta öljysekaa ei päästetä imusarjaan mittään kautta, ja nuihen aussi foorumeihen mukkaan normaali 4 pyttynen TD kone, eli ajeloo huollettuna hyvinkii pitkästi.
laita vaikka yyveetä jos halluut turista enempi, pari vuotta kun kaik huollot jne teki ihe niin joku kuva tuli auton sielunelämästä jo ja aikapaljo tehtiin muutaki turausta tuohon vehkeeseen ni ossoon ehket neuvoo paikkoja mistee löytyypi lisätietookin