Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sull45
Semmoista tuli nyt jousitukselle ,en tiedä paranesko jotain
|
En haluaisi maalata mustia pilviä taivaalle....
Mutta jos olisi minun auto, niin korostetusti seuraisin seuraavia:
Etuakseli: näyttää että tuo noin 50x50 neliöpalkki on hitsattu akseliin; siis akseliputkeen vääntöä voi tulla niin paljon, että jos palkki ei revi itseään irti, niin sitten vääntyy taikka murtuu (minä rakentaisin siten, että akselin alapinnasta lähtisi toinen putki, ja toinen putki akselin päältä, ja ne yhdistyisi tuolla nivelen lähellä.
Taka-akseli: minun silmään noiden ala-aakkosten/tukivarsien ja ylätukivarren nivelen välinen "korkeusero" on huomattavan pieni, tuplat olisi parempi....
Siis pelkään, että tuo ylätukivarsi- rakennelma pettää.... (kardaani peittää k.o nivelen...)
Ja nuo molemmat alatukivarret näyttää kuvissa huomattavan pieniltä, siis jos niiden pitää pysyä suorassa, kun auton paino painaa niitä mutkalle esim. kannon päältä tms.
Mutta: Tuota "unimog" tuenta- periaatetta olen kopioinut jo n.20v sitten, toki vm. -77 olevaan jarruttomaan peräkärryyn! kokonaispaino on edelleen 470 kg, ja hyvin kulkee/tulee perässä vieläkin.
Ja tuota "unimog" tuentaa, siis mikä sinulla etuakselilla, suunnittelin taannoin omaan käyttöautoon; hj-61:een molemmille akseleille, ja nimenomaan leimattuna katukäyttöön! ongelma oli (noin 5-10v sitten) että tukivarsia ei saanut tehdä itse. siis olisi pitänyt laittaa unimogin kardaanijatkeet, ja erään tulkinnan mukaan myös jakolaatikon pääty ja ne harukset, jotka tulee pyörännavalta nivelelle...