Ensin iso kiitos järjestäjille ja maanomistajille!!
Pieni tarina Elebet kisasta:
Kilpailu alkoi klo 20:00 kisakeskuksesta josta oli n.8 km:n siirtymä kisa-alueelle, Janne ajoi huolto-auton ja minä kilpurin. Tiimi taas kasaan ja kohti aloitusrastia, tästä eteenpäin... Noin klo 22 Gps yhteys hävisi suunnistuskoneesta jonnekin, sitä kun ei saatu palautettua niin käsikartta ja normi autonavigaattorin avulla eteenpäin, oli pikkasen haastavaa kun pimein aika yöstä alkoi olla käsillä, suurinpiirtein klo 02 tuli gps pätkimällä takaisin ja jossainvaiheessa alkoi taas toimimaan, kuitenkin aina välillä pikkasen aikaa pimeenä...
Tässä yöajan menossa ei ollut suurempia murheita kuin tuo gps ja toinen takarengas johon yhdellä rastilla kyljestä sisään penetroitui terävä kivi, tuohon renkaaseen laitettiin kamelinpaska paikat ja aina välillä lisättiin ilmaa kunnes nuo paikat hävisi, kaksi kertaa paikattiin ja sitten olikin jo paikkatarpeet loppu joten varapyörä alle.
Jossain vaiheessa aamun valjettua huomattiin että etuvanteesta on kallionärppä purassut palasen,
tämäpä iloinen yllätys kun varapyöräkin on jo käytössä, päätettiin ajaa ja toivoa ettei tuo hajoa totaalisesti.
Oli muuten takaiskari ottanut myös pikku osuman jossainpäin

Klo 06:00 oli järjestäjät keittäneet kahvit jotka käytiin rautatien varressa juomassa, tästä lähdettiin seuraavalle ajoalueelle josta pääsee sopivasti yleisöalueella joka avautui ajettavaksi klo 9.
Yleisöalueella oltiin ensimmäisiä auto tiimejä ja aloitettiin sieltä napsimaan helpoimpia rasteja kunnes yhdelle rastille mentäessä kytkin lämpesi niin paljon että ei enää ottanut kiinni, vinsseillä sivuun ja auto stoppiin, eli kytkimen jäähdytystauko, puolen tuntia taukoa ja sitten kerättiin jokuset rastit joissa ei tarvinnut kytkintä...
Kytkin alkoi kuitenkin pikkasen paremmin pitämään joten kisa jatkuu, aikansa kun seikkailtiin ympäriämpäri jokusen rastinkin saaden niin kauimmaisessa ajoalueessa rastille 330 mennessä ihmettelin kun ohjaus on melko erikoinen, olihan se kun kuskin puolen raidetanko oli poikki, tämän kun tapahtui niin kello näytti 14:00 eli kilpailuaikaa jäljellä 2h josta 05-1h oli varattu kisakeskukseen siirtymiseen, jannella on kovempi kunto ja terveemmät jalat, joten lähti kävellen huolto-autolle joka oli noin 1,5km:n päässä, minä polttelin tupakkia ja päästin sisäisen mäkkaiverin valloilleen josta syntyi 22mm kiintoavaimen 2 pikaliinan sekä jekkulangan avulla tilapäinen raidetangon lasta

tämän patentin avulla sain ajettua auton rastin vierestä tielle ja siitä jannea vastaan (rastia 330 ei saatu kun auto hajos ennen).
Hyvän matkaa ajettua vastaan käveli melkoisen väsynyt apukuski

Tiellä oli huomattavasti mukavampi tehdä remonttia kun esim tunkki ei uppoa maahan niin syvälle kun vaan viittii tunkata.
Patentin purku ja vara-osat paikalleen eli matka kisakeskukseen voi alkaa, alueelta pois, janne huolto-auton kahvoihin ja kohti kisakeskusta. 1,5km ennen kisakeskusta helvetillinen ravistus ja kolina päällensä, tienviereen pysäksiin ja katsomaan mikämikä!! no mikäs siellä, takavanteesta kolme mutteria kadonnut ja loput kolme löysässä....

Ei muutakun yks mutteri toiselta puoleta lainaan ja remontti viel tähän vaiheeseen kilpailua, tästä selvittiin kisakeskukseen ja ajamalla maaliin
Pikkasen oli tuota motorsporttia taas


ja fiilis on sellanen että tämä kausi taitaa jäädä viimeiseksi tai ainakin ensi vuonna on välivuosi.....