Näytä yksittäinen viesti
Vanha 01.05.2015, 22:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Kommentteja/mielipiteitä renkaista "tekniikkamies"

Vaappuu vähemmän? Siis hiluxissahan on jäykkä taka-akseli, joten tuo vaappuminen on täytynyt vähentyä suurimmaksi osaksi jäykemmän runkorakenteen ansioasta?
Ja tuo tilan tarve edessä: Jos renkaat tulee esim. 25mm enempi ulos, niin siinä etupyöräkotelossa pitää (mahdollisesti-) olla edessä/takana sentin verran lisää tilaa verrattuna edelliseen vanteeseen.

Minä laitoin hdj-80 bfg:n all terrainit (285/75-16) kesärenkaaksi, toki ei mikään offikapine, vaan karkeamman renkaan tarve tulee liikkumisesta huonoilla teillä ja pellolla/metsässä, ja lähes aina kärryn kanssa. sekä veneen nostoista ja laskuista soraluiskassa (vene trailereineen noin 2,5-3 tonnia)
Nuo bfg at:t on ns. LT renkaat, siis kantavuutta muistaakseni 1700 kg/kpl siis melkein tuplat, mitä vaaditaan.... mutta runko on siitä huolimatta siedettävän joustava. ja edelliset 285/75-16 bfg at oli 1500kg:n kantavuudella, ja ne kesti kantoja/oksia huomattavan hyvin. (yhden kerran on ollut ongelmia bfg runkojen kanssa, alkoi pykimään nappuloiden välistä, mutta meni takuuseen, siis reklamaatio hoidettiin esimerkillisesti)

Kokemusta on myös oikeista maastorenkaista, mutta tuohon minun käyttöön tuo bfg:n at on paras kompromissi, huomattavan hiljainen, verrattuna esim. bfg:n mutterrain, siedettävän kevyt rullaamaan (verrattuna bfg:n mt ja cooper stt, jotka oli edelliset) ja kestää n.50-70 tkm että kulutuspinta on kulunut vähäksi, siis tuonne 5-6 millin seutuville, mikä alkaa olla jonkin sortin minimi turvallisuuden suhteen, jos meinaa ajella sateessa rajoitusten mukaan)
Toki tuo kulutuskestävyys on ansaittu märkäpidon kustanuksella, siis märkäpito on huomattavasti huonompi, kuin citymaasturin renkaissa.

p.s onhan tuo insan turbo sahara pinnoitettu? Minä testaisin tuota märkäpitoa asiasta tehden, että mahdollinen liukkaus ei tule yllätyksenä....
Vastaa lainaten