Minulla on hieman samanlainen ongelma yhdessä vanhemmassa autossa, eli edessäkin on yksipiiriset rumpujarrut ja ne alkoivat nyt laahaamaan kun vaihdoin jarrupääsylinteriin uudet tiivisteet (mäntä+takaiskuventtiili).
Varsinkin vasemman puoleinen etujarru kuumuu nopeasti ihan tulikuumaksi ja rengas menee liki jumiin. oikeanpuoleinenkin jarru lämpiää mutta ei liian kuumaksi.
Avasin kummankin rummun ja ovat hyväkuntoiset, pitää nyt vielä kokeilla vaikuttaako tuo kenkien säätäminen lähemmäksi asiaan. on nimittäin mekaaninen säätö.
Mutta voisiko ongelma olla siinä että vaihdoin pääsylinteriin sekä männän että "takaiskuventtilikumin" ja tuo takaiskuventtiilikumi olisi nyt liian tiukka?
Eli tuon takaiskuventtiilikumin tarkoitus on pitää hivenen painetta jarrujärjestelmässä?
edit:
Nyt edessä uudet männät, hihnat ja rummut. ja säädetty kohdilleen. silti jumittaa, nyt tosin oikeanpuoleinen etupyörä enemmän. mutta kumpikin liikaa.
Seuraavaksi siis on vaihdettava takaisin se vanha takaiskuventtiili.
edit2:
Nyt pelaa, vaihdoin sen vanhan takaiskuventtiilin (residual pressure valve, check valve), eli se pitää painetta jarruissa ja tuo uusi piti sitä liikaa.
edit3:
Tuo vanha takaiskuventtiili ei poistanut kaikkia ongelmia, oikea eturengas jumitti vielä kun joutui jarruttelemaan hieman enemmän. Ostinpa sitten vielä uudet jouset jarruihin ja ne ovat hieman jäykemmät kuin vanhat. Ainakin vielä näyttäisi siltä että uusilla jousilla jarrut eivät enää jumita.
Viimeksi muokannut suzs205 : 01.08.2015 17:43
|