Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis
Henkilökohtaisesti en usko, että astinlaudat ihan kauheen paljoa estää kiveniskemiä, ja niissä on vielä semmonen kiva ominaisuus, että niiden lautojen päälle kertyy soratiellä tosi äkkiä savi-hiekka velliä ja mikä sen parempaa, kuin kunnon paakku kuravelliä siinä astinlaudan ja helman saumassa. Isoimmat ruosteongelmat tulee mun mielestä siitä, kun sitä hiekkamössöä pääsee kertymään johkun helmojen, lokareiden ja rungon koteloihin ja kaupan päälle vedenpoistot tukossa. Sitä läpinäkyvää kiveniskuteippiä/kalvoa saa vissii aika edullisesti jostain motonetistä tai vastaavasta, sillä kaveri on suojannut -06 hiluxiaan ja sitä mäkin laittaisin kaikkiin semmosiin paikkoihin, mihin ei kehtaa jotain paksua kiveniskumassaa levitellä. Ja aina on mun mielestä parempi jos viittii pestä autoa aina silloin tällöin.
Sit jos haluu olla tosi vainoharhanen ni ajaa kesät jollain kumeilla missä on alle 5mm uraa
Ja jos nyt vielä haluaa pilata yöuniaan, niin lopulta ainoa keino estää ruostuminen kokonaan on ajaa auto olohuoneen nurkkaan ja ehkä käy sillä kerran vuodessa jonain tosi kuivana kesäpäivänä ajamassa 
|
Tossa on nyt vielä kuva potilaasta. Helma meni tuon näköiseksi hyvin nopeasti (nuo harmaat pilkut)

Tollasta kuvaa kehtaa laittaakaan muuten kuin nimimerkin suojista...
Samalla autolla on ajettu aiemmin bfg at:llä ja helmat oli kohtuu siistit. Kyllä noi cooperin at3 on mun tuntuman mukaan poikkeuksellisen lahjakkaat kiven viskelijät. Kun auton pysäyttää soralla niin renkaan kuvioissa on aina useita kiviä. Ihan toiseen malliin kuin esim. bfg:n mutiaisilla joilla joskus ajelin, vaikka sillon olikin eri auto.