Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 24.04.2015, 18:32
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tuolta kolmossivu: http://www.trafi.fi/filebank/a/13512...sastajille.pdf

Vastaus: Jarrullisuus vaikuttaa siten, että jarruttoman kytkentämassa voi olla enintään 750 kilogrammaa, jarrullisen voi olla tätä enemmän. Vetoauton kytkentämassa määrittelee tällöin vedettävän laitteen enimmäiskytkentämassan.

Kysymys: Vaadittava ajokorttiluokka vetoauton ajajalta?

Vastaus: 750 kilogramman kytkentämassaan asti riittää vetoauton kuljettamiseen vaadittava ajo-oikeus. Sen jälkeen vaaditaan vetoauton kuljettamiseen oikeuttava ajo-oikeus + e. (esim. Be tai Ce)
Jaahans eli 750kg ja/tai 3500 yhdistelmän kokonaismassa ilman e-tä niin kuin peräkärreissä.

Kytkentämassa on varmaan sitten tienpäällä mitattu massa kun vedettävässä laitteessa ei ole rekisteriotetta.

Miten kytkentämassa nyt sitten määritetään paperittomaan onko se kyydissä olevan ajoneuvon akselipaino + vedettävä laite vai hinattava ajoneuvo + 0 kg painoinen dolly

Tuntuu jotenkin tulkinnan varaiselta.

Edit:
" Kytkentämassa apuvaunussa on, normaalista ajoneuvoyhdistelmästä poiketen, akselin välityksellä tiehen kohdistuva massa kun apuvaunu on kuormattu."

Missä tämän lähde?


Viimeksi muokannut Fruehauf-CJ : 24.04.2015 18:36
Vastaa lainaten