Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BeePee
Perähän oli 44 alumiini dana. Ja molemmin puolin pitäisi saada. Jos ei keltään löydy niin mistähän saisi parhaalla hinta/laatu suhteella hankittua?
|
Jos minulta kysytään, tämä on hinta-laatusuhteeltaan varmaan aikalailla paras setti.. uudet cromo- vetarit ja uudet stefat + pyöränlaakerit. Lähetyskulut + tulli + alv. toki nostaa hintaa, varsinkin tämänhetkisellä taalan kurssilla..
http://www.quadratec.com/products/52400_0613_07.htm
Lainaus:
Saakos noita laakerin ulosvetimiä jostain vai millä ootte repiny vanhat laakerit pois?
|
Lähtee ne kikkailemalla monellakin tavalla, mutta itselle tein ulosvetimen 12mm mutterista ja pätkästä lattarautaa minkä päät on pyöristetty akseliputken sisämitan mukaan. Sopivalla kappaleella akseliputken ympäri (riittävän iso loppuunkulunut rasiaterä mistä on hampaat rälläköity pois

), pulttia hyväksikäyttäen laakerit ulos.
Muista sitten yksi asia: jokseenkin joka ikinen ei Jeeppeihin erikoistunut varaosakauppa tarjoaa D44a akseliin rautakoppaisen D44:n "set 10"- laakereita, mitkä EIVÄT kelpaa! Eli D44a syö sisäänsä samat laakerit ja stefat kuin vastaavan vuosimallin D35. Tämä ongelma pätee käytännössä myös kaikissa ulkomaisissakin kaupoissa, ei vain Suomessa.
Uudet laakerit saa sisään vanhaa laakeria ja vasaraa apunakäyttäen, stefat kannattaa prässätä paikalleen pitkällä kierretangolla, parilla mutterilla ja parilla järeällä prikalla. Ideana siis että poskiratasta vasten on toinen iso prikka, ja stefan ulkokehään toinen iso prikka/ pyöreä levy, ja mutterilla paketti kasaan -> stefa menee ehjänä ja suoraan paikalleen.
Fakiirina voi yrittää naputella vasaralla ja saattaa onnistuakin, mutta ainakin itse olen sillä metodilla onnistunut muutamat stefat vääntämään solmuun. Kierretangolla en yhtäkään.