Olen jo äänestänyt. Perussuomalaista ehdokasta. Itse ajattelin asian niin, että AINAKAAN en missään tapauksessa äänestä KESK-KOK-RKP-SDP-VIHR ryhmästä yhtäkään, näiden "ansiot" on jo nähty. Itseasiassa, tämän viisikon voisi yhdistää yhdeksi suureksi sosialistiseksi-virkamies-EU-fanitus puolueeksi, niin hyvin ohjelmat ovat aina linjassaan erilaisten takinkääntelyiden jälkeen. Se yhdistäminen tosin pilaisi sen äänestämällä vaikuttamisen illuusion, jota nyt pidetään yllä leikkimällä vuoroin hallitusta ja vuoroin oppositiota. Se yhteinen EU-sosialismi-agenda etenee kuitenkin aina hallitusvuorolaisten vetovuoroilla. Ja ei, Perussuomalaiset eivät ole mielestäni mikään täydellinen puolue. En allekirjoita todellakaan kaikkia asioita, joita PS ajaa. Mutta mielestäni PS on silti kirkkaasti se pienin paha. Itse ajattelen näin, että PS on kuin kemoterapia: terveeseen ruumiiseen ruiskutettuna ehkä myrkkyä (kaikkine Hakkaraisineen, Teuvo on hyvä viihdehahmo, mutta tässä tilanteessa tarvittaisiin vähän muitakin ansioita), mutta sosialismin riivaamaan, kuoleman kourissa olevaan Suomi-ruumiisen ruiskutettuna parantava lääke, ja melkeinpä ainoa vaihtoehto. The enemy of my enemy is my friend. Muilla pienpuolueilla (poislukien Vasurit ja KD) on myös hyviä agendoja, mutta valitettavasti tämän nykyisen järjestelmän osana pienillä ei vaan ole riittävästi vaikutusvaltaa.
|