Viestiketju: Turvakaarista.
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 16.04.2015, 09:13
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni on kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.484
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Moro.
Tuohon Bj projektiin on pakko tässä vaiheessa ottaa turvakaarisuunnitelmat huomioon.

Edittiä: Otetaampa alusta. Jos teen avoberttaan sääntöjen mukaiset kaaret, niin jotenkin tuntuu suppealta nuo suunnistuscupin säännöt aiheeseen liittyen. Pääkaaren diagonaalista ei ollu mitää mainintaa että kuinka, ja joku täälä palstalla mainitti että takatuet pitää olla suorat ilman mutkia, mutta säännöissä ei lukenu siitä mitään. Jos tuollaisia sääntöjä kerran on olemassa niin miksi niitä ei voi kirjoittaasääntöihin? Vai onko kaikki mitä säännöissä ei lue ns."vapaalla kädellä" toteutettavissa? Joku vois vähä avata nyt tätä juttua mulle
Kiitos vastauksista
Suunnistus-säännöt on aika vapaat kaarien suhteen niin että "lähes kaikki" pääsevät osallistumaan vaikka kaaret olisi tehty oman pään mukaan. Suosittelisin kuitenkin tekemään kaaret niin että ne ovat mahdollisimman lähellä AKK-sääntöjä, niin että ne kelpaavat sitten jatkossakin kaikkiin lajeihin.

Kuljettajan saa mahtumaan pääkaaren etupuolelle joko 1) kallistamalla pääkaarta taaksepäin tai 2) kiinnittämällä alapään taaemmas takalokarin etuosan päälle. Takatuet kannattaa ehdottomasti tehdä ilman mutkia. Diagonaalia ei tarvitse kiinnittää ihan kaarien taivutuskohtiin, joten sillä saa pelattua lisätilaa penkeille jos tarvii.

http://www.autourheilu.fi/attachemen...9-45-33175.pdf

Viimeksi muokannut offroadjouni : 17.04.2015 16:34 Perustelu: korjaus
Vastaa lainaten