Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko
Voisko joku vielä väätää rautalangasta lyheneekö tuo jakolaatikon "häntä" tällä hack'n tap kitillä, soittelin jamantillekin eikä hänkään tähän osannut varmuutta sanoa.
|
Se lyhenee hack 'n tap- tyyppisenä joitain senttejä.. en nyt muista ihan tarkkaan. Katso häntäkappaleen pituus, ja ajattele että se irrotetaan, ja paljonko pääakselia tarvitsee jäädä jäljelle että se Corvette:n yoke siihen menee.
Lainaus:
Tätä parempaa sye kittiä ei oikein kukaan rupea mielellään asentamaan niin päätös on näin ollen tehty.
|
Auton alla itse tehtynä puolen päivän homma. Ei ole oikeasti vaikeaa sen full- SYE:n asennus.
Lainaus:
Sorvarilta kyselin laipan tekoa niin kehui että helppo juttu jos jostain löytyy mittoja tai kuvia, nyt tarkoitan tätä laippaa joka pultataan jakolaatikon perään. Näitä mittoja ei varmaan suomesta keltään löydy?.
|
Tarkoittanet siis sitä pyöreää koneistettua levyä, mikä tulee häntäkappaleen tilalle kolmella pultilla kiinni, ja johon sorvataan kolo stefaa varten? Sen voi aika helposti mitata ihan itse, tosin tarvitsee ottaa ensin häntäkappale irti että saat tarkistettua sekä kiinnityspulttien paikat; muistaakseni on tasaisella 120° jaolla, mutta en nyt lyö päätäni pantiksi - että tarvittavan stefan koon.
Stefan koon voit osittain määritellä vaikka itse, eli katsot kirjoista sopivan yksi- tai tuplahuulisen stefan, jonka sisähalkaisija täsmää siihen Corvette:n yoken ulkohalkaisijaan, ja stefan paksuus ja ulkohalkaisija sitten on mitä on. Sitten vain siihen pyöreään levyyn sopivan syvyinen ja riittävän jämptiksi koneistettu kolo stefalle, ja kolme reikää upotuksilla kiinnityspulteille.