Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt
Ei. Mutta onko ne matajännitteiset johot jotain signaaleja? Sekottaako releen ottama virta jotain?
Eikö netistä löydy ohjeita, tai autohifiä myyvistä liikkeistä?
|
Hifiliikkeen ohje on että osta tuo 80€ adapteri sinne. Ei hajuakaan mihin se kytketään, mutta olettaisin että jompaan kumpaan noista kahdesta liittimestä. Hmm.. Toisaalta se nykyinen virtajohto adapteri kyllä blokkaa noiden kahden liittimen käytön.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai
Jossain oli kyselty perävaunu pistokkeen laitosta niin ainakin fiat menee kunnolla sekaisin ja saattaa polttaa useita boxeja jos iha ite turaa lampuilta sinne rosvot, kuulemma herjaa jo pelkästä pistokkeesta, et vikaa laitteissa
Sit ei sytytä parkkeja jos hätäkorjauksena laittaa jarrupolttimon parkiksi
Mut millanen se mankka on alkuperäisenä, et herää tarvittaessa? miksei siitä voi ottaa virtoja?
Onko siinä moottorillista sähköantennia joka ajaa rajasta rajaan sellaiselle luulisi tulevan 12v
|
Tälläinen hienous siellä on alunperin. Eikä siitä voi mitään johtoja ottaa. Perässä on vain liitäntä mihin laitat johdot. Tuohon on jo ostettu alkuperäisiin piuhoihin muutosjohto, minkä myötä voi käyttää alkuperäisiä johtoja uuden soittimen kanssa. Mutta siellä ei tosiaan herätettä tule. Jatkuva virta tulee kyllä.
Autohan on siis Opel Combo 1.3 diesel koneella. Nokalla on muuten Fiatin diesel

Itse siihen tuli jo asennettua vetokoukku. Silloin pähkäilin kanssa noita sähköjuttuja kun on tuo can väylä. Puolasta siihen tuli hieno sähkösarja (sieltä tuli muuten myös vetokoukku kun ne on suomessa ylihinnoiteltu käytettyinäkin), mikä vain laitetaan takavalojen sähköliitännän väliin. Kaappaa siitä sähköt. Sama systeemi oli muuten Terracanissa. Tosin sillä erotuksella, että se oli vielä paskempi toteutus siinä. Sähköt kiersi sen koukun sähköpistokkeen kautta takaisin valoille. Tuossa ne ei onneksi tee niin. Mitään älyä tuossa systeemissä ei mielestäni ole. Siinä on vaan valoille sopivat pistokkeet. Samasta johtosarjasta kaappasin sähköt peruutuskameralle, eikä se ainakaan ole mitään häiriöö aiheuttanut. Aina kun peruutusvalo syttyy niin peruutuskamera aktivoituu.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH
Nuo 2 ja 3 volttia on Can Hi ja Can Lo johtoja, eli niihin ei mennä suoriltaan kytkemään mitään releitä!! Tuo väyläradio ei tosiaan tarvi kun sen 12 voltin jännitteen, väylästä tulee tietoa milloin radio halutaan päälle ja pois.
Eli se adapteri ei muokkaa 2 eikä 3 volttia 12 voltin muotoon, vaan sisältää väyläohjatun releen, joka sitten antaa sen herätteen.
|
Mistähän tälläisen väyläohjatun releen voisi saada? Epäilen suuresti ettei se voi maksaa 80€ tai sitten joku ottaa siitä huolella katetta itselleen. Tuo huolella katetta on aika perussetti kun suomesta ylipäätään ostaa mitään. Sen takia itse tilaan melkein kaikki roippeet ulkomailta. Huomattavasti halvempaa.
Jos tuo menee tosiaan siihen että joku hemmetin rele maksaa 80€ niin sitten unohdetaan koko homma. Ei ole niin vaikeaa ottaa herätettä vaikka sieltä tupakansytyttimeltä. Sit se radio käynnistyy aina kun auto käynnistyy. Siitä vaan paska systeemi ettei sitä saa käyntiin jos auto on sammuksissa. Pikaisella etsimisellä en ainakaan löytänyt mitään muuta järkevää paikkaa mistä ottaisi sähkön. Vielä kun tuo on siinä radion lähellä niin ei tarvi edes pitkää piuhaa. Virtalukosta en lähte tuota ottamaan.
Ehkä tuota pääsee hieman paremmin tutkimaan ens viikon aikana kun pitäisi saapua cruise tuohon menopeliin. Cruise nimittäin vaatii uuden viiksen missä on nuo cruisen nappulat. Sen pitäisi saapua tällä viikolla tai ensi viikolla. Sitten pitää vetää yksi piuha tuolta viikselta ohjausyksikköön. Tuo siksi, koska Comboon ei ole koskaan saanut tehdascruisea niin tehdas jättänyt tämän yhden piuhan vetämättä. Tämän jälkeen läppäri esille ja kerrotaan auton tietokoneelle, että autossa on cruise. Tuon softan hankin jo millä auton tietokonetta voi ohjelmoida. Noin helppo operaatio sen teoriassa pitäisi olla.. Käytännössä veikkaan suurta vitutuksen määrää..