Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Useamman k€, missäpäin Helsinkiä? Minä kun kysyin Elisalta paljonko on hintaero parikaapelin ja kuidun välille, niin hintaero oli hyvinkin mitätön - puhuttiin muutamasta satasesta ja niin, että muutaman kymmenen metrin kuitu kadulta tontille olisi maksanut reilusti alle 2k€. Ongelmana vain oli, että sinne mihin rakennettiin taloa, ei kadun alla kulkenut kuin kupari.
Nyt kun muutettiin 100 megaisesta VDSL- taloudesta perinteisen ADSL:n piiriin, niin kyllähän vituttaa tämä netin tökkiminen ja kaiken mahdollisen sekä imurointi että uppaus - varsinkin se uppaus.. tänäpäivänä vähänkin aktiivisemmin nettiä käyttävälle ja tarvitsevalle kiinteä 50 megainen on aikalailla minimini. Täälläkin 24 megan ADSL käytännössä toteutuu max. 14 megaisena.. huhhei 
|
Eli suurella vaivalla kaivettin kadulle kuitu, mutta hintapolitiikan seurauksena ei ollut ottajia koska kaikilla riitti puhelin naruissa riittävästi pareja jolloin saadaan kaistaan leveyttä kupareilakin numeroita yhdistämällä.
Ei tule mulle kuitua.....Tulevaisuudessa jos nuoriso sen tarvii niin saa myös maksaa ja tehdä työt sen eteen. Mä pärjään hivenen hitammallakin yhteydellä, eikä maksa niin paljoo.....