Näytä yksittäinen viesti
  #203  
Vanha 14.04.2015, 15:48
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.770
Perusasetus

Ei ole tullut kirjoiteltua mitään auton kuulumisia tänne, mut jos nyt jotain laittais. Tosiaan loppukesästä tuli läjä haettua tänne turun suuntaan. Vanha läjä alkoi olemaan siinä hapessa ettei enää taida liikenteeseen tulla (aika ja innostus suurempaan projektiin puuttuu tällä hetkellä), niin piti joku keksiä tilalle kun maasturia mieli teki, ja se oli tämä. Vanha toimikoon tän varaosa lähteenä tai sit se saattaa päästä metsäautoksi mitä ei tarvii sääliä.

Jotain pientä tuli tehtyä syksyn mittaan. Keulan pellit purin irti ja maalailin, massailin ennakoivana toimenpiteenä nyt kun auto pääsi tänne etelän suolakylpyyn, hiukan on tullut muutenkin maalailtua sieltä täältä ja massailtua tietty myös. Kaarien kumit kiinnitin uudelleen niittimuttereilla ja ruuveilla, täällä suolapaskassa kun ei tahdo oikeen kestää popniitti kiinnitys. Uudet renkaat ja vanteet tuli ostettua myös. Takajarrujen muutos työn saatoin loppuun, vanhat vääntyneet liukutapit pitää vielä uusia. Konehuoneen sähköjä hiukan siistin moottorin vaihdon yhteydessä syntyneen sekamelskan vuoksi, ohjaamoon tuli hiukan rakennettua uusia sähköjä, virran ulosottoja, öljynpainevalo, ahto, pakopaine ja öljynpainemittarit asensin kolaudan päälle koska kallistus mittareita en tarvii. Huohotin säiliön väsäsin konehuoneeseen, syöttöpumpun tiivisteitä on kans tullut vaihdeltua, kun on tainnu pumppupaja fuskata hommassaan kasaamalla vanhoilla tiippareilla, samalla tuli heivattua kylmäkäynnistin pois pumpunkyljestä (turha varuste ja yksi vuotoaltis kohde). Kaikenlaista muutakin on tullut laiteltua ja katsastettukin huomautuksitta.

Pari kuvaa vielä et Hailux.kin näkee ettei autoa ole revitty ihan tarviölle, toivon mukaan ainakin samaa mieltä


Läjä pääsi taloon emännän pajeron kaveriksi.





Kyhäsin paremmin omia terpeita palvelevan huoltoautovarustuksen. Ja uudet sivupahvit tekasin.



Huohotinpurkki, releboksinkansi ym.



Lisämittaristoa ym. Laitoin myös GPS nopeusmittarin kun halvalla sain, on muuten loistava kapistus kun auton oma mittari ei näytä ihan totuutta isoilla renkailla eikä viitti aina pitää navikaattoria mukana. Käsijarrukahvaa hiukan pidensin, niin saa paremmin pitoa jarruun vähemmällä repimisellä (ei taida olla täysin yhteensopiva yhdistelmä toitsun kahva ja volkkarin satulat).



Runkoa tullut huuhdeltua.







Läjän myötä Hiacesta tuli nättien kelien kulkupeli. Talvella läjän esim. alustasta on huomattavasti helpompi pestä tuo, niin mun rakastama suolapaska pois....tarttis varmaan harkita muuttoa vähempisuolaisille seuduille, ni vois hermotki olla paremmassa kunnossa talviaikaan.




Seuraavaksi olisi mielessä takapuskurin teko ja vetokoukun asennus, vanhan läjän takapuskuri onkin jo retuutettu työstö pöydälle odottamaan laikkakonetta.
Turbon suhteen tarvis kans tehdä varmaan jotain, et sais pakopaineita laskettua alemmas.
Onko porukoilla ajatuksia et mikä puhallin ois kokeilemisen arvoinen tuohon 1kzt koneeseen?
Vastaa lainaten