Lainaus:
quote:Mites muuten ton turbon katsastus? Meneekö ihan muutoskatsastuksella?
|
Dieseleiden muutoskatsastuksessa riittää käytönaikainen mittaus pakokaasupäästötason selvittämiseksi vähäpäästöisen rajaan asti, eli käytännössä tuonne -90 luvun alkuun. Säännökset muuttuneet parin viime vuoden aikana.
Muutoskatsastukseen tarvitaan tehonmittaustodistus (moottoriteho DIN-normin mukaan, max. ahtopaine oltava merkitty sekä mahd. välijäähdyttimen olemassaolo), mihin liittyen: teho saa nousta 20 % vertailumalliin verrattuna (eli 1,2 x FJ40:n teho = 1,2 x 135 hv = 162 hv = ei muodostu ongelmaksi).
Näin oli -MaTTi- vastannut yhdessä aikaisemmassa kyselyssä. Mistä tulikin mieleeni, että mitä eroa on BJ40 ja FJ40? Koska heti kun tehot nousee yli BJ40 tehojen, pitää sen jarrujen yms. vastata FJ40. Näistä eroista voi joutua esittämään todistuksen (vaikka eroja ei olisikaan) Vai löytyykö muita vertailumalleja kuin FJ40, tässä tapauksessa ainoastaan tehoilla on merkitystä.
-MaTTi-: Olen juttuja kuullut turboasennuksissa kaikenlaisista sinetöinneistä yms ettei tehoja muutettaisi jälkikäteen, pitääkö paikkansa?
-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet