Lainaus:
3.12.1 Kangas- tai muovikatolla varustetuissa ajoneuvoissa täytyy katossa olla lisäksi metallinen levy kuljettajien kohdalla. Leveys vähintään tuulilasin kehyksen leveys ja pituus vähintään pääkaaren ja etuistuimien taakse. Paksuus teräksellä minimi 2 mm ja alumiinilla minimi 3 mm. Valmistajan oma muovikatto on sallittu.
|
^
tuo
HT/"avo" Pajero, jossa on siis myös metalliset raamit katossa (periaatteessa katossa on vaan tavallista isompi kattoluukku). Valmistajan (tai oikeasti alihankkijan) oma, lähes 30 vuotta vanha (lujittamatonta) ABS-muovia oleva katto on kuin näkkileipää vuosien UV-altistuksen jäljiltä, ja ajattelin korvata katon nykyaikaisista kuitumateriaaleista valmistetulla katolla (ei siis metallikatolla kuitenkaan). Katu-autoon en olisi mitenkään innokas leipomaan mitään peltiläystäkkeitä tämän säännön takia. Kuitukattoon tulee/saa tarvittaessa vaikka luotiliiveistä tuttua aramidia, joten sen lujuus ylittää tai on vähintään vertailukelpoinen sekä alkuperäisen katon (varsinkin nykykuosissaan, mutta myös uuden vastaavan), että peltisen TSI-katon kanssa. Ja toki autoon tulee myös kaaret. Toivoisin siis tähän kattopykälään vähän harkinnanvaraa. Vaikka sitten tyyliin, että tarvittaessa kilpailun tuomaristolta voi anoa erivapautta kattomateriaalin/toteutuksen suhteen.