Näytä yksittäinen viesti
  #547  
Vanha 12.04.2015, 20:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Tänään oli sen verran vapaata että pääsin paloittelemaan alatukivarren kiinnikkeet loppuun, ja nyt kun nuo ylätukivarsien akselinpuolen holkit tuli, niin sai nekin mallailtua kohdalleen.

Alatukivarsien kiinnikkeet tuli nyt vihdoin mallilla "high clearance" - nehän on alunperin aikamoiset kantotutkat kun roikkuvat lähes 10cm akseliputken alareunan alapuolella. Nyt mitoitin niin että nousivat lähes akseliputken alareunan tasaan. Ihan samalla tasalle ei saanut, koska yläpuolella tulee eteen iskareiden kiinnikkeet ja jousilautaset.
Nousivat kuitenkin n.7cm alkuperäistä korkeammalle, joten hyvänä puolena tästä on se että tukivarsien kulmakin loivenee käytännössä vaakatasoon -> huomattavasti parempi alustan toiminta etupäässä tällä tavalla.

Kiinnikkeet on 80 x 120 x 5 palkista leikelty, sisäpuolelle piti vielä hitsata 14mm:n korialuslaatta (ts. 2mm paksu ja riittävä halkaisija) jotta sai sisämitan täsmäämään:



Ylätukivarret nousi vastaavasti saman verran kuin alavarret, jotta ei mene 4-linkin geometriat vituilleen. Jonkinmoiset tolpathan noista tuli, mutta on 50 x 30 x 4 palkista, joten varmasti kestää Puslien ulkokehät on 1/4" seinämällä, joten kestää nekin.
Vielä panhardin-, kallistuksenvakaajan- ja iskarien kiinnikkeet, niin saisi soviteltua auton alle.



__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten