Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 08.04.2015, 22:03
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Öljypohja on sen puoleen se lämpötila, jonka lämpöistä öljy on laatikon kiertoon mennessä ja lauhdutimen putkella taitaa olla liki kuumimmillaan (jäähdytin kiertojakin on vähän erilaisia). Molemmat ovat varmaankin käypäisiä paikkoja, kumpaan saa mukavemmin, öljypohjassa hälyraja 5...10 C alempana.

Muutamilla automerkeillä katuautoissa on, että jos automaattivaihteiston lämpötilasta on vikakoodi liian korkealämpötila, niin vaihteistoöljyt pitää vaihtaa, siinä rajana vikakoodille oli 125 C.

Uskoisin, että yli 100 C, sen ei olis mitään syytä mennä/tarvetta, niin siihen jää jumitukseen sopiva turvamarginaali, joka on helppo ylittää. Momentinmuuntimen toimiessa pienlllä nopeuksilla tosissaan lämpöä kehittyy hyvin nopeasti ja jäähdytys on pientä.

Viimeksi muokannut jpisteh : 08.04.2015 22:12
Vastaa lainaten