Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mela-Antero
Aattelin että tappi pystyyn, ainakin sillon kanto kontaktin voima ei väännä niveltä pois pesästään, tosin kytkimellä nylkyttely haluais vääntää sen maata kohti ( vai aivottelinko väärin  ) Mutta ainakin m20 kokoisessa flurossa tuo pesä venyy supertällissä, eli vaikka muljahtaskin niin ei silti jää lenkin varaan, ja sitäkin miettis jos kävis ompeluttaa jonkun tymäkän liinan pätkän kolmio varresta kiinnike palkkiin, että jos se nivel ottaakin hatkat niin liinan pätkä ottais kopin 
|
Ja jos pelkästään nivelen varassa, niin tuo "niveltä sivulle/tapin suuntaan" vääntävä momentti on sikamaisen suuri myös silloin, kun teet paniikkijarrutuksen kuivalla asfaltilla, isot renkaat savuten....
Kaiva jostain speksit tuolle sivuttaisvoimalle, ettei tule yllätystä...
Ehkä turvallisempi vaihtoehto olisi kumipusla-ratkaisu: siis tuon "uniball:in" tilalle vastaavan kaltainen nivel, kuin esim. rangen etujakarin rungon päässä, taikka sitten tee siitä esim. (kuorma-)auton jousen kumipuslilla tms. kaksi osainen: siis ensimmäisestä puslasta(auton suuntaisesta) antaa etuakselin keinua, ja seuraavasta/seuraavista (poikittain autton nähden) liikku joustoliikkeen mukaan ylös alas... muista että etuakseli liikkuu panhardin varassa joustoliikkeen mukaan myös sivulle...