Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai
Ite oon päätellyt tollasessa tilanteessa, et se väärä öljy liukastaa kylmänä liikaa syncroneita jolloin ne ei kiihdytä sitä kakkosen ratasta/kytkentää pääakselin vauhtiin se neloselle pukkaaminen todennäköisesti nostaa sen kakkosen vauhtia tai hidastaa pääakselia sen verran, et se kakkonen kytkeytyy
Tohon vois kokeilla et etit sopivan mäen jossa auto rullaa hidastumatta ja pidät kytkintä pohjassa hetken ja sit tarjoot kakkoseen.
Toinen mitä voi kokeilla on kaksois kytkin eli " kytkin, vaihde vapaalle, kytkin ylös, kytkin ja kakkonen sisään" tai sit oikasee " vaihde vapaalle, kytkin ja kakkonen pesään" ton kun opettelee sopivasti tekemään niin äkkinäinen ei ees huomaa vaikka osasta vaihteita syncrot puuttuis,pienempää survoessa sit tarttee väli kaasua annostella eli vaihde vapaalle kytkimellä tai ilman, kytkin ylös kierroksia, kytkin ja kakkonen sisään.
Ton voi olla vammauttanut sama kuin yhessä voyagerissa, vanhempi herra oli opettanut itselleen ja rouvalleen, et kakkosella risteyksiin 
Eli maantiellä 90Kmh vauhdista kytkin ja kakkonen pesään, sit jarrutellaan sopivaan vauhtiin,voi vaan arvata mitä tekee syncroille niiltä kierroksilta pakotta "seisova" ratas liikeelle 
|
Juu kempsusta tuttua se, että 1-- 2 vaihtaessa käyttää kepin ns. vapaalla, joskus talvisäässä oikein vielä polkaisemalla kytkintä uudestaan. Kytkimen polkaisua ja vaihteen käyttöä vapaalla oon kokeillut, ei vaikutusta. Semmoinen pieni piirre on ollut havaittavissa, jota vielä seuraan, että jos kiihdyttää 2500rpm kierroksille, niin 1. --> 2. menee nätisti. Jos pienemmillä kierroksilla/pienessä vauhdissa yrittää, niin ei vaan mene kakkonen tupaan.
Mutta täytyy tässä vielä kokeilla ja yrittää kartoittaa, mikä voisi olla.