Paras kaikkien kannalta ois sellainen liennytys, et voisi kouluttautua ajoneuvo tarkastajaksi ja siihen sopivat osa-alueet
(Oon kuullut, et joskus oli korittaja koulutusta suomessa ja niillä papruilla sai esim. etuvetoisen auton muuttaa takavetoiseksi, tutulla kolari korjaajalla muistaakseni oli nää luvat ja oli teossa jostain kolari autosta takapotku ihan liikenteeseen)
Täälläkin joku vois kouluttautua jarru/rengas muutoksiin ja joku korin korotukseen jne.
Sit hän omalla nimellään hyväksyisi muutokset ja kirjaisi sekä kuvaisi ne ja näiden todistusten kopioilla sais sit ajella ja leimattua
Samalla periaatteella vois olla vaikka konemuutokset, eli tarkistaja kävisi katsomassa tekovaiheessa tai muuten todistettavasti todistaisi rakennus vaiheessa, että rakenteet riittää +800Nm mörkömoottorille ja sit kun kori on valmis se kuvataan ja dokumentoidaan sit asennetaan kone ja tarkistetaan se, sekä dokumentoidaan, ja näiden dokumenttien kopioilla ajellaan ja katsastellaan
Sit sanktioksi vois laittaa sen englantilaisen vakuutus sanktion, jos ei ole vakuutusta ja jäät kiinni suoraan tien varressa koura kattoon ja stenalle.
Tällä jäis ne pikkasen lisää virittelijät pois.
Mut jos tollanen homma tulee valtio/virastot kuitenkin kusee sen jollain lisenssi/sertifikaatti hommalla, et pitää toista tonnia vuodessa maksaa ihan vaan kipurahoja ja siihen päälle joku haista iso pas*a koulutus "näin opimme tunnistamaan maalin värin ja polttoaineen hajun" vaikuttaa ihan todella paljon vaikka rengaskokojen muuttajan taitoon