Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 30.03.2015, 14:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eli mun käsittääkseni ei ole hyväksyttävää ottaa pelkästään apusimpukkaa pois em. syystä, lisäksi mistä saa tehdastekoisen oikeanmittaisen ohjausvarren? Alkuperäistä kun ei saa muuttaa/jatkaa.

Mutta esim. HJ:n simpukka vaihtamalla saa apusimpukankin jättää rakenteesta pois ja muutos olis hyväksyttävissä muutoskatsastuksessa.
Jeps, jotain tuon suuntaista odotinkin. Eli poistaminen sinällään ei olisi kiellettyä, kunhan käytetyt osat on soveltuvat. Ts. vastaavan akselimassaisesta tai painavemmasta "suoravälitteinen" simpukka & sektorivarsi, sekä välivarsi ja tarvittaessa raidetanko.

Tuosta jäykkäakselisen lehtijousitetun sivusiirtymästä: eihän se yleensä ole kuin sen sentin-parin luokkaa suuntaansa, korotusalustalla mahdollisesti hieman enemmän.
Joskus mittasin Jeepissä etupanhardin aiheuttaman sivusiirtymän äärijoustojen välillä, jokseenkin samaa luokkaa se on joustoliikkeen aikana. Erona vain tietysti se - kuten kaikissa vieterialustoissa panhardilla - että ratin kääntö ei siirrä koria ja autoa suhteessa toisiinsa, ainoastaan jousitus.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten