Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 29.03.2015, 20:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko Näytä viesti
Jeeppi on -92 mallinen ja automaatti, jakolaatikon mallista ei mitään käsitystä. Lähinnä helppouden takia ajattelin tuota hack`n tap settiä muissa kun tulee osat pääakselista lähtien niin voip jäädä itseltäni asentamatta. Toiseksi ei ole tietoa siitäkään käykö se xj:n kardaani taas tuollasen sye kitin kanssa yksiin?.
Jamantin vahvistamana, kun siellä kerran on 231, niin samanikäiseen XJ:hin suunniteltu hack 'n tap kiinni ja sillä selvä.

Etukardaani on XJ:ssä aina tuplaristikko, ja vaatii yleensä Hack 'n tap kittien kanssa kardaanin jakiksen pään centring yoken vaihdon centring flangeksi. Spicerin osanumero 211229X. Ja tietysti kardaanin lyhennys oikeaan mittaan & tasapainotus.

HD SYE kiteissä hyöty on, että menee suoraan centering yokella kiinni, eli jää yksi 70$ + rahtikulut + tulli & alv. hintaisen osan osto väliin. Jos halvimmat "full SYE"- paketit maksaa sen 350€, niin äkkiä se on samanhintainen kuin hack 'n tap. Mitä tulee asennukseen: jakiksen halkaisu on aika helppo homma, kunhan sen ensin irrottaa automaatista pois. Pystyy tekemään myös sen ollessa autossa kiinni, kun laskee laatikkopaketin tarpeeksi alas. Käytännössä jokunen kasa pultteja irti, ja muutamia lukkorenkaita.

Hack 'n tap paketeissa taas sinun pitää saada katkaistua akselin häntä suoraan, sen jälkeen porattua auton alla ollessa ulostuloakselin päähän keskelle suora reikä ja sen jälkeen kierteyttää se. Itse olen tehnyt molemmat, ja en tiedä onko tuo auton alla poraaminen yhtään sen helpompaa kuin mitä on jakiksen irrotus, avaus, kasaus ja takaisin autoon kiinni..


Lainaus:
Pitää varmaan ettiä huomenna pihalta kuiva kohta ja ryömiä alle kun en ymmärrä miten sitä jakolaatikkoa siellä tuosta vaan kallistellaan jos ja kun se on kiinni automaattilaatikossa joka on kiinni koneessa. Ajatus että pelkkää jakolaatikkoa vaan väkisellä painetaan alaspäin tuntuu hurjalta, rasittaa varmaan yhtä paljon paikkoja kun väärät kardaanin kulmat.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jänkhäsatv Näytä viesti
Se jakolaatikko on yhtä puuta sen vaihelootan kanssa, ja kun laitat sen laskusarjan niin koko paketti kallistuu konetta myöten hiukan alaspäin.
Jeps, juuri näin. Pitkäaikaisratkaisuna ei ihan optimi, rasittaa koneen kumeja turhanpäiten - ja toisaalta vie mahan alta tilaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten