Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 27.03.2015, 12:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko Näytä viesti
Halvoin ja hölmöin helpotus lievillä korotuksilla kartsun kulmaan on laskea jakolootan päätä, eli jakolaatikon ja rungon väliin jotain palikkaa...
Tosin silloin pitäisi myös akselilla nostaa pinionia ylöspäin, jotta pinionin ja jakolaatikon hännän kulma pysyy samana. Muuten täristää helposti siltikin..


Lainaus:
Kerroppa vähän tarkemmin? Eikös se jakolaatikko olekkaan kiinni tässätapauksessa päävaihteistossa eli automaatissa?. Ja meneekö tuo 3,5" wrankuissa vielä lievästä korotuksesta. Pitää tutkia videolinkkejä kunhan pääsen oikeelle tietokoneelle.
Kyllä kaikissa Wranglereissa jakolaatikko on kiinni päävaihteistossa. Itse asiassa, en tiedä onko missään vanhemmassakaan Jeepissä (full- size Jeepit) erillistä jakolaatikkoa.. käsittääkseni kaikissa on kiinni vaihteistossa. Vanhemmista CJ:stä en tiedä.

3.5" ei ole Wranglerissa lievä korotus, ainakaan jos takakardaanin kulmasta on kiinni. Jo XJ:ssä 3" alkaa olla raja missä SYE + tuplaristikkokardaani alkaa yleensä olla tarpeen, YJ- ja TJ Wranglerissa pari tuumaa voi riittää takakardaaniongelmiin. Tämäkin tuntuu olevan henkimaailman juttuja, koska joskus voi olla enemmänkin korotusta ilman ongelmia, toisissa jo pieni korotus aiheuttaa värinöitä.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten