Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 21.03.2015, 17:32
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Onko tuo perinteisellä jakajapumpulla kaasuvaijerilla? ja jonkin sortin savutuksen esto sähköisesti ja egr sähköisesti ohjattu?
Ensin kannattaa tarkistaa puristukset, siis ainakin "pintapuolisesti": Auto tasaiselle, ja esim. 4-vaihde silmään, ja sitten lykätään eteenpäin. siis kone pyörii mukana, ja jokainen puristustahti tuntuu raskaalta lykätä. jos joku pytty on ilman puristuksia, niin sen kohdalla ei ole vastusta. Helpottaa, jos joku kaveri katsomassa, että puristuksia löytyy aina puolen kampiakselikierroksen jälkeen.

Tuo käynnistymättömyys ei varmaan johdu siitä, että yksi taikka 2 pyttyä olisi huonoilla puristuksilla.
Jos akku on aivan kuollut, ja apuvirtakaapeleilla käynnistetään, ja sitten kun apuvirtakaapelit irroitetaan, niin silloin voi tulla semmoinen jännite/virtapiikki, että
tuhoaa jotain. Siis kun kuorma tippuu apukäynnistettävän auton laturilta pois, kun apuvirtakaapeli irroitetaan niin jännite karkaa niin suureksi, että polttaa jotain.

Tuo savutus (musta) johtuu varmaan siitä, että polttoainetta liikaa suhteessa ilmaan, ja se johtunee siitä, että ei saa kunnolla ilmaa?
Ja tuo kitkuaminen johtuu yleensä siitä, että syöttö myöhasellä, suihku paskana taikka jostain pytystä puuttuu puristukset.

Olisko mahdollista että olisi tuo jakohihnan remppa epäonnistunut, esim. jako hypännyt, ja vääntänyt venttiilin tms. ja sitä sitten "korjattu", siis yritetty tekohengittää kääntämällä syöttöä isommalle, ja ennakkoa aikaisemmalle?

Minusta vaikuttaa siltä, että useampi ongelma "päällä", minä lähtisin tutkimaan noista puristuksista, sitten nokka-akselin ja pumpun ajoitus, sitten tarkistasin että tuleeko pumpun sammutussolennoidille (onhan?) sähköä startatessa/onko solennoidi kärähtänyt....
Vastaa lainaten