Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 20.03.2015, 09:41
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni on kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewerglade Näytä viesti
Nyt saa taas kaikki viisaat nauraa tämmöselle kysymykselle. Etuakselin akselin puolen parhardin kiinnitys aiheuttaa pään vaivaa. Tarkotus olis käyttää tuota GR.n orkkisakselin parhardin kiinnikettä, mutta sen kiinnittäminen tuohon mogin akseliin samoin, kuin mitä se orkkiksenä on ollut meinaa olla hieman hankalaa. Mietinkin tässä, että mitä voimia parhardille käytännössä kohdistuu muutoin, kuin silloin kun keula tippuu jostain alas vauhdikkaasti. Muutoinhan tuohon kohdistuva voima on verrattain pientä.
Pee ja Rak jo kertoivatkin että panhardille tulee kyllä isoja voimia, joten tyydyn vaan toistamaan että olen samaa mieltä. Onko tuo raidetangon suojan takana näkyvä pusla nyt se panhardin pää? Vaikea pelkästään tämän kuvan perusteella antaa hyviä vinkkejä, mutta jos se on nyt liian heppoinen niin lisäisin jonkinlaiset tuet jolla voimat siirtyvät tuohon raidetangon panssariin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewerglade Näytä viesti
Kysymys nro 2. Jostain pitäisi vielä kehitellä kääntövarret tuohon. Jos nyt oon antanut itseni oikein ymmärtää, niin noita ei saa tehdä hitsaamalla ja orkkiksiakaan ei tässä tapauksessa voi käyttää.

Onkohan kellään pistänyt missään silmään tämän tyyppistä ratkaisua, onko olemassa jokin vippaskonsti miten tehdä nuo vai pitääkö alkaa vääntämään hiekkamuottia ja valaa nuo itse?
Jos katsastus huolettaa, niin osat voisi tehdä joko isolla prässillä/särmäimellä taivuttamalla tai sitten isommasta teräspalasta työstämällä. Valaminen voi olla hauska kokeilu, mutta itse en lähtisi ohjausosia valamaan ellei moisesta ole kokemusta ennestään.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sull45 Näytä viesti
Moro kaikkille offareille ,ehkä sit omassa HJ60 -ssa on laittetty kierrejouset ja panhard tanko ei ole ihan samasuuntainen akselin kanssa ja ajettavuus on vähän semmoinen vetelä,vaikka on hydrauliohjaus ,pitäisko sitten saada se tanko jotenkin paremmaan paikkaan ehkä ohjaus paranes vähesen
"Vetelä" ohjaus voi johtua monestakin syystä, mutta joka tapauksessa panhard on melkoisen pystyssä, olettaen että kuva on otettu ajokorkeudessa. Suosittelisin tangon kääntämistä lähemmäs vaakatasoa, esim. laskemalla rungon päätä ja nostamalla akselin päätä. Tankoa ei tarvitse saada ihan vaateriin, mutta nyrkkisääntönä: mitä pidempi tanko ja lähempänä vaakatasoa niin sitä vähemmän akseli liikkuu sivusuunnassa.
Vastaa lainaten