Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 19.03.2015, 18:37
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Parhardiin kohdistuva rasitus ja kääntövarret


Nyt saa taas kaikki viisaat nauraa tämmöselle kysymykselle. Etuakselin akselin puolen parhardin kiinnitys aiheuttaa pään vaivaa. Tarkotus olis käyttää tuota GR.n orkkisakselin parhardin kiinnikettä, mutta sen kiinnittäminen tuohon mogin akseliin samoin, kuin mitä se orkkiksenä on ollut meinaa olla hieman hankalaa. Mietinkin tässä, että mitä voimia parhardille käytännössä kohdistuu muutoin, kuin silloin kun keula tippuu jostain alas vauhdikkaasti. Muutoinhan tuohon kohdistuva voima on verrattain pientä.

Kysymys nro 2. Jostain pitäisi vielä kehitellä kääntövarret tuohon. Jos nyt oon antanut itseni oikein ymmärtää, niin noita ei saa tehdä hitsaamalla ja orkkiksiakaan ei tässä tapauksessa voi käyttää.

Onkohan kellään pistänyt missään silmään tämän tyyppistä ratkaisua, onko olemassa jokin vippaskonsti miten tehdä nuo vai pitääkö alkaa vääntämään hiekkamuottia ja valaa nuo itse?

__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten