Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 15.03.2015, 15:44
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eipä oo mullakaan varsinaista ongelmaa ollut. Mutta AGM-akku ei lataudu täyteen vaikka päivän ajelis jos latausjännite on 14.0V. Eipä se sitä ehkä kaiheesti haittaakkaan, mut täysi hyöty jää saavuttamatta.

Taidan tilata ja kokeilla, sen verran monet tuntuu ongelmitta käyttävän, aika hintava (50 aussitaalaa) toki kynnen kokoiseks osaks.
Sellasta täydennystä tuli mieleen, että täs mun vekottimessa tais olla vakiona joku systeemi, joka huolehtii riittävän korkeasta latausjännitteestä esim. kylmällä. Jos olen 70 neliöisillä kaapeleilla laittanut vanhan Mersun käymään niin, että akkuina on toiminut Hiluxin akut, niin jännitteet ei tainnu invertterin ledejä katellen olla yhtä ylhäällä kuin Hiluxin laturilla.

Akut ollut toistaiseksi tavallisia käynnistysakkuja.
Vastaa lainaten