Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 14.03.2015, 17:52
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Noniin taas kerinny jotaki teköhönki.
Töis ollu aiva jukelitoon hoppu kun tuo kelirikko tuli niin aikaisin ja routaa ei oo missään. Mutta työasiat on ikäviä nii mennään asiaan.

Soitin kaverille että jättää alkuperääset jousenkorvat lähettämättä, koska käsityön osuus olis tarkootus pitää korkiana Samalla niisä saa teherä sen verran jykevät ku haluaa.

Aluuksi taaemmat korvakot neliöputkesta. Alkuperäisethän on niiteillä kiinni nii laitoin nuo uudet sitte 10,9kovuusluokan pultiilla paikoilleen.






Taaemmat korvakkojen pultit oli aiva fjongalla ja korroosion syömät.



Olishan näitäki saanu kaupasta uusia mutta osien tekeminen on kivaa vaikkei nii osaakkaa

14mm pultti ja hardoxista tollanen päätylaippa mihin 18mm reikä ja isoilla virroilla sulattamalla kiinni



valmiina:



Nuo riipukkeen korvat oli pilattu kyllä ihan totaalisesti. En tiedä mitä joku oli oikein ajatellut.




Meinasin tehdä täysin alkuperäisiä vastaavat 8mm hardoxilevystä. Sitte kuitenki tuli mieleen että riipukkeethan ne on mitkä aina esimmäisen törmää kallionnousuissa ym joten lievä ylimitoitus kestävyydessä ei olisi pahitteeksi
Tässä tapauksessa lievä ylimitoitus tarkoitti 25mm plootua



Nämä tuli ihan sähköliimalla kiinni:



Tuon rungon hiomisessa meniki aikaa yhteensä varmaan 10 tuntia. Käytin samanlaista rälläkän kuppimallista teräsharjaa kun hiottiin viime talvena crowni pellille. Lujimmassa olevat ruosteet piti sitten hioo sellasella punotulla teräslankalaikalla. Sellanen laikka vain on aika raju, saa helposti kipiää jos on varomaton.

6lapiollista harjasin ruostetomua lattialta.
Maaliksi valikoitui Mastonin hammeri kun en kotikonstein saanut kaikista onkaloista hiottua pellille asti.



Etuakselista jätin kääntöpallot maalamatta kun ne pitää kuitenkin purkaa nii saa siinä samalla maalattua ne sitten paremmin.



Ilman maalia jätin jouset kun hain ranchilta wanhan ja ison alasimen ja olis tarkotus opiskella jousien takomista.
Jätin myös maalaamatta iskarikiinnikkeet, kun ne tulee vielä jossain vaiheessa muuttumaan. ilman maalia jäi moottorinkorvat, koska tähän autoon tekniikka tankin täyttöreiästä akselin pinjoninlaippaan tulee olemaan joka kohedasta kaikkea muuta kuin vakio. Moottori ja päävaihteisto on jo ostettu ja yhestä jakiksesta on kaupat kesken. Niistä lisää myöhemmin Eikä tuu 12H-T eikä 2H moottoria.

Hommasin joskus varaston täytteeksi pitkät iskarit jos mulla joskus on niihin sopiva auto. Muistin iskarit mutta olikin vähän liian pitkät tähän rojektiin



Jos jollain tarvista melkein metrin pituisille iskareille nii pistähän yyveetä. näillä saa 40cm joustovaraa!!

Puutelista lisääntyi kun aloin tutkimaan miksi toisesta navasta tulee peräöljyä. napalukon irrotettua selvis jotta pitkän puolen tikku ja murros puuttuu

Nyt sarja jää pariksi viikoksi tauolle kun pitäis crowniin vaihtaa pakosarjan tiiviste ja jarruja vähän entrata vappua varten. Mersusta pitäis purkia talvivarusteet pois. ja hodariin huolto. Siten jatketaan korin parissa



Will continue. Stay tuned!
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten