Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Siis se lämpeää niin kuumaksi, että hehkuu (siis näkyy punaisena valona pimeässä, voi ottaa tulet tupakkiin)
Ja minä laittaisin sen jäähdytetynjarrulevyn/-jarrulevypaketin upoksiin, niin jäähdytetty levy voisi pysyä niin kylmänä kylmässä vedessä, että vesi ei lähde kiehumaan(siis muodosta lämpöä eristäviä höyrykuplia) jäähdytysrivastoissa, ja kun upoksissa, niin jarrulevy toimii myös keskipakopumppuna.
Siis jos jossain kohtaa levyä vesi kiehuu, niin se lämpiää heti huomattavan paljon enemmän-> laajenee erilla lailla ja pitää huonommin -> Keksintö alkaa täristää väpättää tms.
Jos jarrulevyjä ei saa kokonaan vedenalle, niin vois olla järkevämpää jäähdyttää niitä vesisuihkulla ilmassa, siis vettä niin "vähän" että levyt pysyy esim. 200-300 c? Jarrupaloille ja sylintereille pitää varmaan keksiä jotain extrajäähdytystä, toki satulathan voi rakentaa vaikka vesijäähdytetyille männille....
Siis kymmenen kiloa rautaa lämpeää 200 kw:lla aika nopeaa epämielyttävän kuumaksi...
|
Sitä punaloistetta hieman meinasinkin
Olin kyllä aina siinä luulossa, et raskaan jarrut riittäisi sellaisenaan
Sen kenen kanssa puhuin kyllä sanoi, et pitkää vetoa ei jaksa/kestä/pysty vaan pitäis tehdä jaksoissa eli 1500rpm ja siitä jarrutetaan kunnes teho loppuu sit 2000rpm ja sama homma ja välissä jarrut saa jäähtyä, eli ei sellaista perinteistä pitkää vetoa