Postataan nyt sen verran että jarruongelma näytti ratkeavan taka-akselin jarruletkun vaihdolla ja rumpujen sisältä reunojen pienen ruostekerroksen hiomisen johdosta, ei enään pamauta kun hipasee polkimeen. Liekö sitten turvonnu jarruletku "takaiskuventtiiliksi" vai ruosteen ollessa kostea hirttänyt paloja kiinni reunasta. Nyt vaa jännäämään onko jarruvoimat puolillaan rajoissa kun katsastelee pian ja koitin liukkaalla pinnalla säätää palat niin, että menee takapyörät lukkoon yhtäaikaa.
Työauto 2000 vm hiluksi tekikin temput, räjähti routaheittoon jarruttaessa voimakkaammin kaksi jarruputkea (eturenkaan vierestä taakse kuormaventtiilille menevät) kerrasta poljin pohjaan ja ilman jarruja kotio. Kannattaa siis noitten kuntoa vähän silmäillä, hengenvaarallinen tilanne jos väärässä risteyksessä / hätätilanteesa käy noin. Nyt selvis pelkästää kauheella pompulla routamöykystä. Yllättävää että metalliputki räjähtää ennen kumiletkua noinkin tuoreessa hiluksissa...
|