Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi
Mitähän arvon palstalaiset suosittelisi käyttöautoksi jolla pääsee tarvittaessa metsätien reunaa syvemmälle pusikkoon, ja mielellään poiskin. Kilometrejä itsellä tulee vähän johtuen kaupunkiajosta.
Vaatimukset olisi seuraavanlaiset:
-Kytkettävä neliveto kepistä (ei mitään sähköhärveleitä)
-Henkilömäärä 5 jotta sopii vaimo ja muksut kyytiin
-Ilmastointi
-max 10ke
|
Mahtaako tuolla saada sitä loppuun ajettua toitsua, mitä saa koko ajan hitsata ja korjata, mutta mikä kuitenkin on elämää suurempi auto.. Itsellä on ollut muutamia toitsuja ja kyllä ne on elämää suurempia kusetuksia. Vikaa vian perään ja autoo saa tosiaan hitsata joka hemmetin vuosi uusiksi. Siinä autossa muovikin ruostuu. Lisäksi sellainen ylikokoinen lahna mikä painaa vielä hemmetisti ei oikeasti etene siellä metsässä kovin kehuttavasti. Painon myötä se uppoaa sinne, koon puolesta se on vähän kuin valasta tunkisit sillipurkkiin. Ei se oikein mahdu. Pitää olla lentokenttä että toitsu mahtuu kääntymään. Toki jos pelleillä ei ole mitään merkitystä niin saahan sitä kavennettua kun puiden väliin ajelee. Voi sitä myös uudelleen muotoilla kun sitä tosiaan joka vuosi hitsailee. Tuo nyt on vielä tätä oma kohtaista kokemusta kun olen tuollaisen paskan erehtynyt ostamaan muinoin. Jeepissäkin oli ruoste ongelmaa ja lisäksi se yksilö mikä itsellä oli ei ollut kovin kehuttava. Eniten aiheutti ongelmia ne aidot alkuperäiset hillbilly sähköt mitä on tehtaalla jo duunattu. En tie miten niin perselleen voi sähköjä tehdä jo tehtaalla? Aivan kuin joku amiskeijo olisi päässyt itseään toteuttamaan niillä hyppysähköviritelmillä. Mutta se moottori kyllä yllätti kulutuksen suhteen. Ei se kauhea syöppö ollut. Hämärä muistikuva että kaupungissa meni joku 13-litraa sillä 4-litran bensakoneella. Vakiona se oli aivan onneton esitys metsään. Sitä olisi pitänyt rakentaa melkoisesti. Mutta sitten kun sen rakentaa niin kyllä ne näyttäisi aika hyvin etenevän.
Jos tulee vähän kaupunkiajoa niin kannattaisiko olla bensamalli? Mutta jos diesel peli niin Hyundai Terracan. Ne on tuoreita, ei tarvi hitsata. Niissä on myös tuoretta diesel tekniikkaa. Jokaisessa on ilmastointi (automaattina tai manuaalina). Sen jälkeen valinta onkin että ottaako manuaali vaihteisto vai automaatti. Nuo on myös huomattavasti halvempia kuin Toitsut, Nissanit tai Mitsut. Etenee metsässä siinä missä muutkin. Korottaminen todella halpaa ja helppoa. Osiakin saa saksasta ja ruotsista. Suomesta niitä ei kannata ostaa, mutta tuo sama juttu taitaa olla kaikissa autoissa.
Jos bensa mallia hakee niin ehkä silloin Terrano II tai Pajero? Pajero ainakin eteni kohtuu hyvin metsässä ihan vakiona. Toitsut oli vain hidasteena sen edessä
Oli valinta sitten mikä tahansa niin noista toitsun paskoista kannattaa pysyä erossa. Ne on vain elämää suurempi kusetus.